tack du som lånade ut ryggskyddet

• Thread starter Thread starter Rydstedt1989
  • Start date Start date

Rydstedt1989

Guest
Tack du på cagiva miton som lånade mig ryggskydd till min uppkörning vid läbybanan utanför uppsala imorse.

och för er som undrar så kuggade jag.:huvet

glömt det hemma? missat att man måste ha ryggskydd?

antagligen en av dessa anledningar.

visste inte att man måste ha det, och äger inget. visst, är korkat att köra utan ryggskydd, men har bara inte köpt något.

du hade nog otur fall dom kollade det, gjorde dom inte på mej. Ryggskena är minst lika viktigt som hjälm, bli förlamad bara för du ramlar och landar olyckligt är en onödig risk å ta då det är skönare att köra med skena än utan. dock kan det vara liiiite svettigt efteråt :P

Tror ni det är ok på uppkörningen att ha ryggskydd, skyddsjacka, hjälm (noshit?), crosshandskar, mcstövlar och vanliga jeans? Tror ni dom är petiga med skydd på benen?

Vad jag förstod ska man ha riktiga handskar,byxor,jacka,hjälm,ryggplatta och skor.. inget av det får saknas

Sökanden skall bära skyddskläder av skinn eller annat robust material samt skyddsglasögon eller motsvarande, kraftig fot*beklädnad, handskar och ryggskydd. Skyddsutrustningen skall vara avsedd för motorcykelkörning.

SÅ står det på VV:s hemsida, delvis allt ska va på

Jag hade vanliga tunna tyghandskar, och det blev en massa snack om det. Jag skulle inte få köra om jag inte hade fullt godkända skydd överallt. Jag hade beställt handskar som skulle komma fram dagen innan. Men det strulade och ja fick dom dagen efter. Förklarade det lite snällt, och som tur var så var det en körskolelärare där som hade massa extra i bilen som ja fick låna. Dock vare lite svårt å köra med hans jättehandskar.

Men nog är dom noga... tror det är mer regel än undantag

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!