Tack alla!!

Krya på dig och kul att du kommer upp på bågen igen.

En sak jag inte förstår. Så fort någon gått omkull och skriver om det här och sedan önskar ala krya på sig så ska alltid någon komma med nervärderande text som inte har där att göra.

Ha gärna synpunkter och tyck vad ni vill. Men känns illa när någon skriver om det i en tråd om en person som varit med om en olycka.

Det såg lite otäckt ut med handsken som ligger bredvid hojen på bild 2. Hoppas den är tom.

Krya på dej, och det var skönt att höra att du tänker fortsätta åka hoj.

K-Micke skrev:

Det är inte vägen som dödar, det är dom klantiga förarna.

Självklart är det så. Kör man på grusväg, kan man ju klaga på VV och föreslå något bättre. Men att skylla på att det var grus i kurvan håller ju inte.

Kommer ni ihåg olyckan där mc-föraren dog? Expressen hade en bild vraket av den brinnande hojen. Mannen som dog var runt 40 år gammal. Läskigt som fan när man kört där en lite stund innan.
Jag mötte ambulanserna efter G-berg.

Hursomhelst är kurvan lurig om man inte har åkt vägen mer än ett par ggr. Den är inte skarp men om man sitter och sover så blir det läskigt. Grus har jag inte sett där men det brukar va hästar och annat skit i närheten så man håller alldrig bråttom-tempo.

K-Micke skrev:
Man kan också uttrycka det så här:

Postar man ett inlägg på ett diskussionsforum med 3000 användare, så måste man vänta sig olika kommentarer/åsikter från olika håll. Det är inte säkert att man delar andras åsikter. Men man ska respektera att andra inte tycker exakt som man själv.

Respekt är ju en ganska mångfacetterad grej, jag ser inte riktigt var den kommer in i bilden när du postar lite allmän "men-det-är-ju-ändå-ditt-eget-fel" kritik av hojåkare i en tråd där en snubbe tackar för hjälpen han fick när han gick omkull.

Sorry för hijacken av tråden, hoppas det inte gick för illa i olyckan och krya på dig.

(Landade själv illa förra veckan och stukade båda fötterna och fick en spricka i armbågen, så jag är nog lite extra grinig för tillfället.. )

Jag vet inte om det finns något som är diffust här.

Men en sak som kanske skall klargöras är ju att Henke inte åkte först i ledet och körde över sin förmåga.

Jag låg först.

Och om en trött gammal transalp i normalt marchtempo går igenom kurvan utan problem, så skall man anta att en busa med en van förare, som dessutom bor ganska lokalt skall klara sig.

Och tro mig, för jag såg Henke kana av i min backspegel, att det var inget förarmisstag.

Sen kan det ju diskuteras om olja eller sand på vägen, där jag hade fördel med mina däck, eller om Henkes framdäck hade rätt ringtryck med tanke på pyspunka el dyl.

Det är min syn av hela situationen, jag är bara glad att det gick hyffsat bra för Henka.
För jag gillar dig killen, :tummenupp

/Gunnar

Helt sjukt!

Jag har åkt där en massa gånger då jag bor ut mot Nacka/värmdö hållet och har inte ens lagt märke till den där kurvan!?
Skylten varnar ju för skarp kurva, måste kolla nästa gång jag åker den vägen!

Brrr.. Hojen såg läskigt trasig ut.
Krya på dig hojbroder :hej

Hade du pilotsport däck på hojen?
Verkar vila en förbannelse över dom däcken många som går i backen åker på dom :confused:

Framhjulssläpp är lite jobbiga. Hittills har jag bara haft små lätta släpp som återfått fästet, men känns ju lite otrevligt minst sagt :skrämd

Det som är grundläggande i det här problemet är att man aldrig kan garantera att vägen är i likadan standard som den var dagen innan. När vi kör på allmänna vägar måste vi köra med ganska stor säkerhetsmarginal, annars så slutar vi förr eller senare vid sidan om vägen.

Just den här kurvan ser ju ändå ut att ha ett ganska så skonsamt dike, mot vad det kunde ha varit. Vänd på det hela och tänk vad som hade hänt om diket hade haft samma utseende som diket där hojen väl stannade.... :crash

Hm...smart bilist som körde om mitt i kurvan vid olyckan i maj... :kulspruta

Re: Det fria ordet

Bimota skrev:
Jag tycker nämligen att det är tråkig när man skriver ng inlläg på tråden (lite klantig kanske....) och sen får man PM med Hot om stryk :confused:
Man ska kunna skriva och stå för sina åsikter hur kontrovesiella dem må vara uta att folk borjar hota en :fakta

Last edited:
Gandalf det där inlägget du citerat kommer väl inte från den här tråden väl :confused:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Bimota
Jag tycker nämligen att det är tråkig när man skriver ng inlläg på tråden (lite klantig kanske....) och sen får man PM med Hot om stryk
Man ska kunna skriva och stå för sina åsikter hur kontrovesiella dem må vara uta att folk borjar hota en

--------------------------------------------------------------------------------

Last edited:
Gandalf det där inlägget du citerat kommer väl inte från den här tråden väl :confused:

Jo det va från denna tråd.
Men inlägg försvinner utav olika orsaker..Så jämna ut dina spår med e du vänlig.

Okej!

Men jag undrar fortfarande om han åkte på pilotsport däck.
Jag tycker mina e hala ibland :confused:

Sen måste jag säga att jag är imponerad över dom som va med när olyckan hände, dom verkar ha agerat på ett mycket bra sätt. :bow :bow

Lasker skrev:
Okej!

Men jag undrar fortfarande om han åkte på pilotsport däck.
Jag tycker mina e hala ibland :confused:

Sen måste jag säga att jag är imponerad över dom som va med när olyckan hände, dom verkar ha agerat på ett mycket bra sätt. :bow :bow

Tack! :rodnar

Jo, det stod Michelin på däcket.

Den kurvan är betydligt värre än vad den kan se ut som på bild. Jag har hållt på att köra av där ett par gånger när jag rattat buss 437 till Lillsved... :(

Jag skulle tro att det faktum att den är feldoserad är värst.

navy seals!!

Henke här igen,, jo ni, vika grabbar man hade med sig!! Som rysk gammal klapp,klapp hockey gick d,,
Med tanke på att ja va lite "upptagen" så fick grabbarna styra upp saken,,dom sabiliserade min nacke,skötte trafiken,tog inte av mig hjälmen,,även om ja bad om d( ok skrek!),ringde ambulans o bärgare + att hela bunten dök upp vid min vackra "gipsvagga" på sös för att kolla att allt hade gått så bra som d kunnat.
Ja har fått uppgifter om att både ambulansbil+ fotogenvispen va där på ca 4,5 min,,,d e snabbt!!!
Ok japp ja hade ett miche piot sport fram,,bra däck,,har funkat både på bana o på touring.

Så ännu en gång,, ett jättetack! Ja skall till hospitalet nu,,lite kul sjukgymnastik,,va uppe till 4 i natt,, men ja sov till 0630 så d va ju lite skönt,,,,Inte,,min nacke har börjat krångla,,

Nog om " kriget" Ni som inte va där,behöver inte utrycka er,,(negativt) Känner ni d, så går d bra att ringa mig istället. Så slipper vi ta upp d här på min "Hall of fame" Tack sida,,

Nr får ni om ni ber om d,,,Mvh Henrik

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back