Tack alla - Gelleråsen 9 juli Actionpics

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Regnet öste ner mer än väntat. Men jisses vad kul vi hade.

Nästan alla i medel/lugn och licensgruppen dök upp, flera i snabba gruppen valde att stanna hemma (vilken kanondag ni missade).

Vart man än såg och körde var det regn. Pölar (läs mindre insjöar) av vatten. Men det hindrade inte er deltagare från att köra. Redan innan ert pass startade körde en del deltagare fram och undrade om det inte var dags för er att köra. Snacka om att vara på G för köra i regn.

Avkörningar kan man säga lös med sin frånvaro. Det var några få omkull seglingar/halkningar men där man typ reste på sig och skakade av sig vattnet för att köra vidare.

Från början skulle det vart 3 grupper men då en del deltagare valt att stanna hemma pga regn körde vi 2 grupper och öppen depå i halvtimmes pass = lyckat då flera av er körde hela halvtimmar i regnet.

Våra instruktörer såg ut som dränkta katter men skrattade och körde på som duracellkaniner. Vad gör man om man är blöt och fryser? Jo man gör som en av våra instruktörer och tar en varmdusch med skinnställ och regnkläder på. Man kan in alla fall inte bli blötare sa han, men man blir varmare.

Resurspersonalen fick sig goda skratt av deltagares iver att få köra och härliga kommentarer. När vi fick se en förare på motard komma ner i depån på sin hoj letade han efter varje pöl och körde genom dessa, väl nere hos oss ler han som bara den och vill ut och köra mer i regn. Två ivriga killar på sporthojar med plastpåsar på sig missade nog inget pass under den tiden dom var där.

Tack alla instruktörer, deltagare och resurspersonal för en regning men härlig dag som bjöd på många skratt. Hoppas ni är friska efter den här dagen. Vi ses snart igen.

Liwa1 & Nitrous
Actionpics

jo man tackar och bockar, var liksom pricket över i:t när man efter sista passet hällde ut 3dl vatten ur stövlarna..

rolig dag, och klockrent med öppendepå, blev riktigt mycket åka, och det är min melodi det..

Tack till alla!

//Sebba

Vi var där på onsdagen när himlen öppnade sig och Gelleråsen har en del problem med dräneringen. Riktigt spännande att få vattenplaning ut på rakan och att passera en mindre fors i Ejes :D

Detta var min första bandag, var lite tveksam till att köra i regn först, men efter att jag kört första passet så var jag dyblöt och kunde lika gärna fortsätta.
Var grymt mkt roligare än väntat att köra i regn, hade halvtaskiga däck vilket resulterade i släpp nästan överallt och hjulspinn på rakorna. Men sånt är bara spännande.
Blir garanterat fler bankörningar!
Ps. Öppen depå och 30 min pass var perfekt :tummenupp

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti