andreasnoren
Ny medlem
är det fel att under vinterförvaring tömma ur oljan och fylla på nån månad senare, eller finns det risk för massa kondensvatten?
tacksam för svar
tacksam för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Lånar tråden lite...
Går det att blanda olika sorters motorolja?
Bägge typerna är för våtkoppling naturligtvis, men den ena var Castrol och den andra var Shell, och så hade de olika viskositet.
Anledning att jag frågar är att kopplingen har börjat slira lite efter oljebytet, märkte inget innan. Tycker det verkar märkligt att det skulle ha någon betydelse, men när det inte var några problem innan så börjar man ju undra.![]()
Lånar tråden lite...
Går det att blanda olika sorters motorolja?
Bägge typerna är för våtkoppling naturligtvis, men den ena var Castrol och den andra var Shell, och så hade de olika viskositet.
Anledning att jag frågar är att kopplingen har börjat slira lite efter oljebytet, märkte inget innan. Tycker det verkar märkligt att det skulle ha någon betydelse, men när det inte var några problem innan så börjar man ju undra.![]()
Motoroljor är blandbara. Viskositeten blir ett medelvärde mellan de två oljorna som blandats.
Var det Castrol GPS du skiftade till så är detta säkert förklaringen ty den brukar bla få många R1- R6-kopplingar att slira.
Mvh
J
Jaha där ser man.. jo större delen av mängden var Castrol faktiskt. Kom inte ihåg om den hette just GPS eftersom det var ett par månader sen jag bytte, fick med mig en dunk när jag köpte hojen. Kommer ihåg att oljan var röd iaf, ungefär som vissa tvåtaktsoljor kan vara.
Tack för tipset, får man väl byta igen då och se om det blir bättre.
|
|
HJC stärker kundrelationen
Pressrelease från HJC Helme... |
|
|
Sportsterbygge i nästa nummer
I Allt om MC nummer 8 komme... |
|
|
Dags för gräsgasa hos Hydet
Den 1 augusti kör Hydet MC ... |