Ta ur DB-killer ur orginalrör

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag har en likdan hoj, med likadant fabriksmonterat avgasrör som han på filmen.http://www.youtube.com/watch?v=Mf18Yt20ph8

Tittar jag i avgasröret så ser det ut som att det sitter en DB-killer inuti, precis likadant utseende som på de eftermarknads-slipon jag sett. Dock finns det ingen skruv att ta loss denna med, som det brukar göra på slipon. Istället verkar det som att man får ta ur ljuddämparinsatsen och antagligen kapa det ändröret som pajar ljudet. Dock verkar ljuddämparen sitta ihop med rätt mycket kraftigare nitningar än vad man ser på slipon eller vad jag sett på andra rör. Alltså inte "vanliga" popnitar som jag dragit fast ljuddämpare med innan med hjälp av mitt 70krs biltema nitverktyg. Någon som har koll på vad det kan vara för nitar jag pratar om och hur man tar ur dessa? Jag ska försöka ladda upp en bild senare.

Nej det gör där inte.Nitningarna håller bara ändstyckena i rostfritt, burken i svartstål är svetsad ihop. De där burkarna skall du ge fan i att modifiera dem leder inte till något gott, börjar man borra i dem blir ljudet bara burkigt. Byt system eller njut av en tyst cykel.

Okej! Tycker cykeln i filmen verkar låta rätt skönt dock! :) Aja, blir att beställa Venom-rör istället då, hoppades bara det skulle gå att komma billigt undan, fattig student. :)

Jag håller med föregående. Förstör inte originalröret utan leta en befogad dämpare istället..

Hittat det här röret, billigt ju!

Men hur köper man? haha För jag antar att det är en affär som säljer rör till utsatt pris, så lite konstigt att man ska ha budgivning på det?

Billigt vet man inte nu.
Det är bara ett utropspris för auktionen.
Skulle du vara den enda som e intresserad kanske du kan få det för det priset.
Men ska du buda så maila först och kolla så dom kan skicka till Sverige.

Vinkelkap-230-mm.jpg

:crash

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna