Ta tåget genom Tyskland

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Hej,undrar om någon vet vad det kostar att frakta MCn och mig själv från Hamburg till Munchen eller längre söderut.Tacksam för svar

En jobbarkompis tog tåget från Hamburg ner till norra Italien ifjol, kostade strax över 3 000 kr. Enligt honom var det värt pengarna att vakna utvilad i Italien, redo för krokvägarna. Men kolla på www.sj.se eller www.autozug.de.

stämmer runt 3000 t.o.r. Åkte förra året den resan och kan rekomendera den varmt. Skitgott att vakna upp nära de skäna vägarna och slippa Autobahntransporten. för 3000 får du en liggvagn för 5 pers och det är ju inte gott om plats direkt men det funkar. Finns även Talgo klasse man kan åka då är det riktig sovvagn och lite mer utrymme men det kostar desto mera. Ska åka nu igen ett gäng på 13 MC's 9/6 Hambug-->Munchen för vidare resa mot Arabba italien vilker jag verkligen kan rekomendera om man vill ha skäna hojvägar och tornantis(180graderskurvor) så man skulle önska att man aldrig behövde åka hem igen. :yoparty

stämmer runt 3000 t.o.r. Åkte förra året den resan och kan rekomendera den varmt. Skitgott att vakna upp nära de skäna vägarna och slippa Autobahntransporten. för 3000 får du en liggvagn för 5 pers och det är ju inte gott om plats direkt men det funkar. Finns även Talgo klasse man kan åka då är det riktig sovvagn och lite mer utrymme men det kostar desto mera. Ska åka nu igen ett gäng på 13 MC's 9/6 Hambug-->Munchen för vidare resa mot Arabba italien vilker jag verkligen kan rekomendera om man vill ha skäna hojvägar och tornantis(180graderskurvor) så man skulle önska att man aldrig behövde åka hem igen. :yoparty

Jag åker själv,undrar om hojen är stöldsäker på tåget?

Jag åker själv,undrar om hojen är stöldsäker på tåget?

Är nog inte nån fara. Svårt att plocka av den i farten. Tåger stannar ju inte direkt till vid nån station på vägen vad jag la märke till iaf :gnissla

Hamburg - München kostar från 232,00 € enkelresa för två personer + hoj. Detta är låg säsong samt sittplatser. Tar man högsäsong + hytt inkl toa & dusch blir det 437,50 €.

betalade 237 € för liggvagn t.o.r :)

Last edited:
betalade 237 € för liggvagn t.o.r :)[/QUOTE]

Det är mycket bättre alt. än att köra,går tåget varje dag och går den bara natt?

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna