Ta reda på Reg nr?

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Tja!

Jag vet att detta har vart uppe förr men hur tar man reda på ägaren till ett fordon om man har regnr? Nu tänker jag speciellt om man vill kolla upp om en bil är civilare eller inte...

:tummenupp

P-son skrev:
Tja!

Jag vet att detta har vart uppe förr men hur tar man reda på ägaren till ett fordon om man har regnr? Nu tänker jag speciellt om man vill kolla upp om en bil är civilare eller inte...

:tummenupp

Visst kan du ringa bilregistret och kolla men jag misstänker att du inte får fram någonting... Eftersom polisen får "skenregistrera" :skrämd :skrämd sina bilar så kan bilregistret säga att den tillhör Arne Karlsson i Örkejljunga när det i själva verket är en civilbil......Bara en liten tanke...

Lime skrev:
VA!! Om du ringer Bilregistrets talsvar så får du ett registerutdrag där det står exakt vad det är för fordon, årmodell, registrerad effekt, nuvarande ägare och antal ägare... med mera...

Ja visst men behöver du verkligen allt det där?

Du får ju reda på vad det är för bil och vem som äger bilen på bilprovningens adress oxå. Dom får iaf inte lämna ut adress el tel nr det var så jag menade.

Aha. Men visst finns registrerad adress på registerutdragen? Har iaf för mig att det fanns det på de hojar jag kollade upp...

Och civila polisbilar känner man enklast igen på att det har en blå irriterande lampa på taket... ;)

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back