Ta reda på inköpsställen för möbler?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag sitter och kollar litegrann på konstrottinggrupper och är förvånad över hur många det är som har börjat sälja dessa på kort tid.
Svaret heter naturligtvis KINA som allt annat nu för tiden :näsblod

Att döma av bilderna på Blocket.se så är det ju samma tillverkare på prylarna men väldigt stora prisintervaller.
Det jag vill veta är vart man köper dessa direkt i kina / alternativt vem tillverkaren är.
Har haft funderingar på att köpa eventuellt en container med prylar (utemöbler, badkar mm) då jag själv vill ha en hel del grejer men även en del bekanta och på så vis bör man kunna spara några kronor?
Eller är det så illa att man måste köpa 10 containrar för detta ändamål?

Någon som har koll på importmarknaden från Kina? Jag beställer en hel del därifrån men det är mindre saker från ytterligare mellanhänder i Kina och dessa tillhandahåller inte sådana saker :(

Normalt sett brukar man vara tvungen att köpa typ 10 containrar. Kolla ifall du inte kan hitta någon privatägd möbelbutik och beställa din container samtidigt som de gör sin nästa beställning. Det kan säkert gå vägen om du ger dem ett par tusen under bordet för besväret ;)

En polare har jobbat några år i Asien och han nämner ofta den här sidan. http://www.made-in-china.com/

Där gick det rätt snabbt att hitta rotting-möbler.

Problemen är väl följande:

Kvalitetssäkra; lägga ner massa tid och pengar på något som knappt håller ihop när du fått hem det. Och som du sa, inte direkt så att butikerna i Sverige skyltar med vem som tillverkar varan för att på så sätt kolla upp vad som är bra skit.

Orderkvantitet; har berörts lite, men de borde kunna hjälpa dig. Framför allt om du inte ställer enorma krav på att de ska skeppa ut det i morgon. Får de ledig tid i produktionen eller kan "jobba över" så kan de tillverka åt dig. Maila runt till alla och fråga. Ju mer lika saker du fyller en container med destå lättare borde det vara att hitta säljare. Kan du fylla en container enbart med rottingmöbler av en sort kommer du nog lättare undan än om du skulle göra motsvarande med badkar, sten till uteplatsen och ett par minimotos medans du ändå håller på.

Innan "kraschen" fick jag uppfattningen att det fanns flera mindre firmor som ägnade sig åt den typen av import du eftersöker. Borde vara lättare att via dem fylla en container av dina önskemål.

Hittar du dock någon fabrik som säljer kan jag (päronens sommarstuga) nog vara sugen på en soffgrupp.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra