Ta med sig kätting vid pendling

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Hur ska jag göra för att få med mig kättingen när jag pendlar till jobbet. På sporthojen kunde man ha den under kuttsen men på en supermotard blir det svårare. Ryggsäcken går såklart men skadan blir väl enorm vid olycka.

Tänkte höra med er om ni har någon bra idé?

Bara jag som trodde att kjettingen skulle vara till nåt annat? :hihi

Jag hade nog satsat på en tankväska av något slag eller kört med den i ryggsäcken.

Du kanske kan parkera (kättingen) på jobbet?

Problemet är att min arbetsplats kan skifta ganska frekvent men precis, annars så hade jag nog bara lämnat kvar den.

Bara jag som trodde att kjettingen skulle vara till nåt annat? :hihi

Jag hade nog satsat på en tankväska av något slag eller kört med den i ryggsäcken.

Vill försöka undvika ryggsäcken då jag troligtvis får fina skador vid ev. olycka.

Någon sådan där lite väska som man sätter bak på hojen, typ verktygsväska eller vad det kallas.

Typ: http://www.24mx.se/mc/p/bakskarmsvaska-avtagbar/20416/vaskor/k91/

Jag får helt enkelt leta efter någon mindre tankväska eller verktygsväska som ni hänvisar till. Just denna behövde man dock borra fast :(

Last edited:
Borra är inget kul, men man tycker ju det borde finnas liknande väskor som man kan sätta fast med spännband eller dylikt tycker man ju.
Jag hade nog satsat på något liknande en sådan väska om jag va du

Borra är inget kul, men man tycker ju det borde finnas liknande väskor som man kan sätta fast med spännband eller dylikt tycker man ju.
Jag hade nog satsat på något liknande en sådan väska om jag va du

Suttit och letat men de är så jäkla stora de jag hittar. Storleken på den du länka till var perfekt.

Fyfan den dagen jag behöver kätting till jobbet är dagen då hojen får stanna hemma.
Skivbromslås räcker väll?

lindade min runt sadeln å dämparna på min XT660 ....funka det med

Gör som HD-åkarna. tjacka en framgaffelsväska. Nu har det flesta HD-åken kanske lite längre framgaffel men det borde väl funka på en motard:-)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien