Ta mc tjuv i Tumba

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej!

Om det är någon som är intresserad o hjälpa plocka en mc tjuv i Tumba!?
Inget våld o sånt trams, utan bara hålla personen till polis kommer?

Polisen verkar inte ha tid att åka ut på ärendet, men dom har ett garage FULLT med stöldgods.

Står bland annat vattenskotrar, fiddys, cross, och nu en ktm 690 sm som blev stulen i Bromma.

Linkan

Varför inte ringa polisen och säga att ni är ett gäng som ska dit med massa tillhygen och vapen för att ta tillbaks era grejer så ska du se att det blir fart på dårarna.

Skit att man sitter så långt borta!
Ringer några i bekantskapskretsen och kollar om dom kan. Hör av oss isåfall!
Kör hårt!:smasha:crash

Snuten skiter i det. Dom finns med på övervakningskamera... Men som sagt, polisen prioterar tyvärr o inte vi :(

Svårt att få till ett envarsgripande bara för att man påträffar en person med stöldgods.
Som envar (privatperson) måste man se brottet begås för att kunna gripa en person.
Annars blir det olaga frihetsberövande av det hela.

Bättre att få dit polisen.
Visst var det så att du såg en pågående (viktigt uttryck där) misshandel/narkotikaförsäljning/vapenhantering med rånarluvor/osv..

Ring och tipsa att de säljer dödsdrogen hasch till småbarn, då jävlar(seriös):tummenupp
I så fall är det väl bättre att ringa och tipsa om att dom sitter och skattefuskar? :rolleyes:

Svårt att få till ett envarsgripande bara för att man påträffar en person med stöldgods.
Som envar (privatperson) måste man se brottet begås för att kunna gripa en person.
Annars blir det olaga frihetsberövande av det hela.

Bättre att få dit polisen.
Visst var det så att du såg en pågående (viktigt uttryck där) misshandel/narkotikaförsäljning/vapenhantering med rånarluvor/osv..
Att befatta sig med stöldgods är ju också straffbart, häleri har väl >6mån fängelse på straffskalan?

Att befatta sig med stöldgods är ju också straffbart, häleri har väl >6mån fängelse på straffskalan?
Klart det är, men kan du som privatperson kan inte vara säker på att det är just stöldgods.
"jag köpte det av Allan för 500 spänn nyss..."

Därav att envar endast kan gripa på bar gärning. Du ser att han stjäl en sak och du griper honom när detta inträffar.

Jag är inte emot att sätta dig tjuvar eller dylikt. Jag tycker de kan åka dit så det ryker om det.
Men jag varnar bara att se till att man har tort på fötterna själv, annars anmäler de en för olaga frihetsberövande och du åker dit bra mycket hårdare än tjuvarna någonsin skulle kunna göra.

Hela huddingepolisen är ute och tar fortkörare, de skrev det på sin facebook sida :-)

Försök hitta en telefon kiosk (ok, inte det lättaste) eller någon "publik" telefon. Ring upp polisen och säg att du åker till adressen och säger något i stil "Nu J :mad: så åker jag till xxxx och hämtar mina prylar som de har snott. OM de J ävlas så har jag med mig farsans jakt gevär och då skall de f a n få sitt. Jag är åker är där om 40 min"

Det borde få fart på de slöa rackarna.

Nä snyten har bara tid med att bötfälla Svenssons! Tjejen åkte vid Järva Krog påväg till jobbet för ett par dagar sen, ser då skylten mot Arlanda/Uppsala med en pil att svänga höger. 10-20 meter innan svängen verkligen börjar mot arlanda/uppsala blinkar hon ut från kön och inser väl i hennes fil ser hon att det är bussfil, försöka blinka in igen kan man glömma då ingen jävel vill släppa in en, blir invinkad av grisen......polisen håller själv med om att det är knepigt skyltat och så men bötfäller henne ändå. Helt ny väg, relativt nytaget kort, dåligt eller missvisande skyltning.......fan vad bra de gör sitt jobb!

Tror det var han jag såg för typ 40 min sen i hallunda....

Vit crosshjälm, mörk hoodie, svart ktm med bortplockad regplåt och med vad som såg ut att vara ett par akror på försvann i riktning mot Tumba eller Södertälje.

Tror det var han jag såg för typ 40 min sen i hallunda....

Vit crosshjälm, mörk hoodie, svart ktm med bortplockad regplåt och med vad som såg ut att vara ett par akror på försvann i riktning mot Tumba eller Södertälje.

Det var kanske han jag lyckades fota i Tumba strax efter jag läste det här. Man ser ansiktet ganska bra. Fast vette fan va jag ska göra med bilden. :va

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph