Ta loss bränsleslang

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Som det står i rubriken. Jag hade tänkt nyttja den igen och är således rädd att dra sönder den men den sitter ju fast på bensinkranet som om den onde själv limmat fast den. Finnes något knep?

Som Anders säger, knepet är att inte dra i slangen för då drar den i hop sig. Utan att trycka av den. t.ex med en flat skruvmejsel. Det kan underlätta att vrida slangen först så den börjar röra sig.
Har du nån gång försökt ta av en kondom genom att dra i ytterändan förstår du nog hur jag menar.

Det brukar räcka med att man får in lite luft i änden så lossnar den. Så en liten plattmejsel eller en vinklad krok funkar bra för detta.

Okej, nu har jag äntligen fått bort den. Ingen soppa kommer ur kranet men när jag drar runt motorn så kommer det vilket tyder på att bränslekranets vakuumfunktion fungerar som den ska, korrekt? Nu tycker jag att oljenivån är högre än i höstas och bränslenivån i tanken är lägre men det kanske bara är jag som är paranoid.

Nu till frågan, det blev inte av att sätta dit ett extra kran eller snabbkoppel sist. Vilket skall jag ta, ett enkelt kran billigt efter det ordinarie eller snabbkoppel?

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...