Ta lån

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
r1
tjena! ska ta mig ett lån snart å tjacka ny hoj tänkte jag, har bara ett problem jag har ingen fast anställning, vet av tidigare erfarenheter att det är ganska kört med lån då.

jag har jobb å så hela tiden men det är svårt att få fast när man ligger ute på olika jobb.

Har en polare som är personal chef på ett företag och han sa att han kunde skriva ett tillsvidare kontrakt till mig, men tror ni att det funkar med banken för dom brukar väl inte ringa å kolla allt eller?????

r1man skrev:
tjena! ska ta mig ett lån snart å tjacka ny hoj tänkte jag, har bara ett problem jag har ingen fast anställning, vet av tidigare erfarenheter att det är ganska kört med lån då.
Ta lån med cykeln som säkerhet..

Sälj din R1:a som du har nu och använd pengarna till att köpa en ny hoj. busenkelt.

r1man skrev:

jag har jobb å så hela tiden men det är svårt att få fast när man ligger ute på olika jobb.

Har en polare som är personal chef på ett företag och han sa att han kunde skriva ett tillsvidare kontrakt till mig, men tror ni att det funkar med banken för dom brukar väl inte ringa å kolla allt eller?????

Hade själv heller inte nån fast anställning.
Jag gick in på FSB, träffade nån otrevlig hagga som babblade om borgen och sa nej, gick förbannad därifrån och for vidare till SEB, där var det då inga problem.

Enklaste i ditt fall är ju en borgensman helt klart. Har själv aldrig haft en fast anställning dock så har min mamma alltid ställt upp och gått i borgen för mig och i gengäld till henne så ställer jag alltid upp för henne samt att jag har alltid skött mina betalningar helt fläckfritt.

fackets medlems lån frågar dom ens efter fast anställning?
dom borgar ju i princip :va

r1man skrev:
hjälper nog inte att ha hojen som säkerhet, och så måste man ju köpa den i butik som är alldeles för dyrt
Jo då! Jag tog cykeln som säkerhet när jag köpte min Honda, Hade inget heltids jobb då bara tim och tillsvidare anställning.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg