Ta isär techtronics quickshift?

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Köpte en begagnad quickshift i slutet på sommaren. Började plocka med den för ett tag sen. Krävs lite mod för att den ska passa min gamla R1. Noterade att sladden på pinnen med brytare hängde lite löst och när jag tog i den lossnade sladden. Mitt problem nu är att jag måste ha isär den för att kunna löda fast sladden. Nån som har en aning hur man får isär den?

Istället för att bända upp den - använd en Dremmel med frässtift och gör ett litet titthål och slabba igen med epoxy när du är klar.

Köpte en begagnad quickshift i slutet på sommaren. Började plocka med den för ett tag sen. Krävs lite mod för att den ska passa min gamla R1. Noterade att sladden på pinnen med brytare hängde lite löst och när jag tog i den lossnade sladden. Mitt problem nu är att jag måste ha isär den för att kunna löda fast sladden. Nån som har en aning hur man får isär den?

Bända är inte så bra! Hade en sådan också som det var glapp i. Försökte få upp den men det slutade med att jag sabbade hela pinnen. Aluminium är mjukt och dom har satt ihop den hårt!
Det slutade med att jag fick beställa en helt ny pinne. 1600 pix tror jag den kostade.

Istället för att bända upp den - använd en Dremmel med frässtift och gör ett litet titthål och slabba igen med epoxy när du är klar.

Det känns som om detta är bästa alternativet då det verkar svårt att dela skiten.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!