Ta hoj kort på Intensiv kurs?

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Har övningskört hela sommaren och funderar på att skriva in mig på körskolan.Men det har ju blit så poppis att ta mc-kort så det är så svårt att få körtider/uppkörning på trafikskolan.Så nu har jag funderat på att kanske ta mc-kort på intensivkurs i stället.Är det någon som har eller vet någonting om att ta mc-kort på intensivkurs? :)
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
A-star skrev:
Har övningskört hela sommaren och funderar på att skriva in mig på körskolan.Men det har ju blit så poppis att ta mc-kort så det är så svårt att få körtider/uppkörning på trafikskolan.Så nu har jag funderat på att kanske ta mc-kort på intensivkurs i stället.Är det någon som har eller vet någonting om att ta mc-kort på intensivkurs? :)
http://katalogen.sunet.se/kat/business/corporations/education/driving_schools
Kolla här om du hittar nåt
 

elmgren

Aggressiv
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
letar nytt...
Jag har aldrig hört någon som tagit sitt MC-kort på intensivkurs...
Var i Småland bor du?

I Ronneby å neråt Blekinge brukar väl finnas intensivkurser för det mesta annars.
 
Last edited:

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Hade en intensivkurs i flen 98:a när jag tog kortet.

Tyckte det var perfekt en veckas körning och pluggande,sen fick man vänta på uppskrivningstid och uppkörning.

Tog ca 1 månad från första körning tills man hade kortet i hand..
 

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Jag tog mitt körkort på intensivkurs nere i halmstad!
Två veckor, intensivt pluggande och körande hela tiden.
Väldigt nyttigt att köra i stadstrafik stor del av tiden!
Jag tog mitt kort hos www.activtrafic.se , funkade kanon.
Det finns många andra skolor att välja på också.

Intensivkurs är helt klart det bästa alternativet! :tummenupp
 

Gustaf

gkn
Gick med
7 Jul 2003
Ort
gbg
Hoj
-
Jag tog mitt mc-kk på intensivkurs i Halmstad -00, var där en vecka, mån-fre skrev upp på fre åkte dit ca.3veckor senare och körde upp...
 

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Tack allihop för lite tipps och länkar....ska kolla upp detta :tummenupp .Men ni som tog på intensivkurs Halmstad va gick hela kursen på ca.???Och hur bodde ni osv? :)
 

sandstream

Guest
Tog mitt kort på en intensivkurs 1995 i Stockholm.
1 vecka med körlektioner på morgonen och teori på eftermiddagarna.
Fungerade perfekt och efter ett par kompletterande lektioner hade man kortet :yoparty
 

Gustaf

gkn
Gick med
7 Jul 2003
Ort
gbg
Hoj
-
A-star skrev:
Tack allihop för lite tipps och länkar....ska kolla upp detta :tummenupp .Men ni som tog på intensivkurs Halmstad va gick hela kursen på ca.???Och hur bodde ni osv? :)

Vad kortet går på varierar beroende på hur många lektioner du tar, i min kurs så ingick det 10st har jag för mig. Jag bodde för 150kr/natten, det fixade trafikskolan (Halmstadstrafikskola) mitt i stan.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
A-star skrev:
Har övningskört hela sommaren och funderar på att skriva in mig på körskolan.Men det har ju blit så poppis att ta mc-kort så det är så svårt att få körtider/uppkörning på trafikskolan.Så nu har jag funderat på att kanske ta mc-kort på intensivkurs i stället.Är det någon som har eller vet någonting om att ta mc-kort på intensivkurs? :)

Man kan klara körkortet på intesivutbildning på 2 veckor på axelssons trafikskolor i Västmanland såg nyss reporetage på tv om det, det som kan krångla till det är vägverkets uppkörningstider, men de brukar kunna fixa det med smidigt.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
A-star skrev:
Har övningskört hela sommaren och funderar på att skriva in mig på körskolan.Men det har ju blit så poppis att ta mc-kort så det är så svårt att få körtider/uppkörning på trafikskolan.Så nu har jag funderat på att kanske ta mc-kort på intensivkurs i stället.Är det någon som har eller vet någonting om att ta mc-kort på intensivkurs? :)

Jag tog kortet för 3 veckor sedan. 1 veckas kurs, sedan uppkörning torsdagen därefter. Roberto på Västerås Bil & MC.

Det fungerar bra om du har bra trafikvana innan, eftersom det då räcker med några få lektioner i trafik stad/landsväg och du kan lägga merparten av tiden på att nöta manöverbanan.
 

Dufva

Guest
Tog mitt på Driver i Nyköping. Kanonbra. www.driver.se
Man körde på en buell lightning vilket måste anses som en ganska lättkörd hoj.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tog mitt kort på en intensivkurs i Stockholm 1995. Jarla trafikskola höll i det hela. Det gick skitfort och skitlätt. Inte skitdyrt, heller. Fast det var ju ett tag sen, dårå.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Dom som vill ta körkort i Halmstad mha intensivkurs kan få bo hos mig till en billig peng ;)

Edit: Stavlfe
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Dufva skrev:
Tog mitt på Driver i Nyköping. Kanonbra. www.driver.se
Man körde på en buell lightning vilket måste anses som en ganska lättkörd hoj.


Precis där jag bor ju:) tyckte jag såg nån vinglig nisse på gula faran!! det måste varit du :D
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
kör vanligt!!!

Intensiv minst lika lång tid som att köra på vanligt sätt!!!

Jag tog mitt kort på vanligt sätt å de gick skit snabbt , jag hade gjort teorin och ringde te en mängde olika körskorlor , å fick då plats hos en , en vecka senare , körde den första lektionen sen bokade han uppköring efter första lektionen. Sen körde jag 3lektioner när jag väntatde på att få tiden , sen var det klart , snabbt å lätt!

Tyckte de funka skit bra! Så mitt tips är väl främs att man ska se till att snabba på med teorin , dvs ringa vv å sen bara fixa en tid å börja plugga!


mvh Mar

Lycka te! :D
 

Therudeboy

Guest
elmgren skrev:
Jag har aldrig hört någon som tagit sitt MC-kort på intensivkurs...
Var i Småland bor du?

I Ronneby å neråt Blekinge brukar väl finnas intensivkurser för det mesta annars.




Finns även i Gnosjö om du råkar bo nära, här går diskutera fram allt.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Mar skrev:
Intensiv minst lika lång tid som att köra på vanligt sätt!!!

Beror ju på hur duktig man är från början. Hade jag tagit 3 lektioner hade jag klarat uppkörningen i trafik, men inte haft en chans på manöverbanan.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top