Ta ett lån?

big_fredrik

A men ska vi sniffa en rand lr?
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Ktm 640 Motard
joo e 19 o jobbar som snickar lärling, jobbat på samma firma snart 2 år ( i januar) tror ni de e nå problem o få ett lån på ca 100000 svenska kornor då? bor fort farande hemma.
tänkte att man kanske kunde göra så här http://www.svenskbilreklam.se/index2.php å åka bil nästa gratis!

lycka till att åka nästan gratis men nått lån ska väl inte vara något problem.

va mennar du? säga att ja få 4000 i månan. ja menar hur mycke kan de kosta o ha en bil.. de ska inte va en ferrari o den lär ju inte va helförsäkrad så. o gratis sa ja inte att de skulle va!

big_fredrik skrev:
va mennar du? säga att ja få 4000 i månan. ja menar hur mycke kan de kosta o ha en bil.. de ska inte va en ferrari o den lär ju inte va helförsäkrad så. o gratis sa ja inte att de skulle va!

För att få 4k behöver det säkert vara en ny attraktiv bil som tapetseras med reklam. + att den skall vara synlig dagtid i centrum.

big_fredrik skrev:
Det sa inte jag heller, jag sa precis som du nästan gratis. - Din förtjänst kan variera ifrån 150 Kronor i månaden upp till hela 4500 kronor. Vet du hur mycket du måste köra,vart du ska köra och hur häftig bil du ska ha för att få dina 4000kr? Tror du att du att de 4000kr kommer täcka bensin, avbet på lånet, värdesänkningen på bilen, försäkring osv? Det tror inte jag.

Edit: Iofs så sa du nästa gratis men jag antar att du "mennade" nästan gratis.

big_fredrik skrev:
För att du ska få så mkt pengar måste nog hela bilen va tapetserad med reklam.. men det kanske inte är ett problem?

big_fredrik skrev:

Kör du såpass mycket och har en såpass utmärkande bil så går det nog att få 4k/månad. Annars blir det nog inte mer än nån tusing på sin höjd. De räknar säkerligen med att du ska MINST 4-5000mil/år för att få så mycket flis av dem. Och räkna på vad det kostar i de faktiska utgifterna med en bil som går så mycket....
Lån är nog inga problem, jag fick ta ett lån när jag endast hade jobbat 2 månader efter plugget för att köpa hoj. Betala dock av det rätt så omgående och sen tog jag ett lån till som jag också betala av fort. Den gången var jag dessutom arbetslös, men de räknade på vad jag hade för inkomst kontra utgifter per månad och såg inga problem med det.
Var noga med vart du lånar bara, det skiljer mycket i den totala kostnaden på lånet. Bättre att spara till hälften och låna resten om du frågar mig.

honkiie skrev:
Det sa inte jag heller, jag sa precis som du nästan gratis. - Din förtjänst kan variera ifrån 150 Kronor i månaden upp till hela 4500 kronor. Vet du hur mycket du måste köra,vart du ska köra och hur häftig bil du ska ha för att få dina 4000kr? Tror du att du att de 4000kr kommer täcka bensin, avbet på lånet, värdesänkningen på bilen, försäkring osv? Det tror inte jag.

Edit: Iofs så sa du nästa gratis men jag antar att du "mennade" nästan gratis.
som du såg så länkade ja till sidan! DÄR STÅR ALLT INFO!

Bart skrev:
För att du ska få så mkt pengar måste nog hela bilen va tapetserad med reklam.. men det kanske inte är ett problem?
joo precis o de e de ja tänkt. ju mer reklam - ju mer pengar - desto billigare för mej.

Du eller ditt företag äger en bil som ej är äldre än 14 år!
Bilen är i ett gott skick ej heller skadad eller rostig!
Du kan anmäla flera bilar!
Bilen körs minst tre gånger i veckan!
Bilen körs minst femtonhundra (1500) mil om året!
Den vårdas och tvättas regelbundet!
- Du kan tjäna varierande belopp beroende på hur mycket reklam som vi tillsammans beslutar att sätta på ditt/dina bilar.
- Det har även med varje specifik bil att göra ex ålder och märke, hur många mil den körs och var givetvis.
- Din förtjänst kan variera ifrån 150 Kronor i månaden upp till hela 4500 kronor.

Last edited:
big_fredrik skrev:
som du såg så länkade ja till sidan! DÄR STÅR ALLT INFO!

joo precis o de e de ja tänkt. ju mer reklam - ju mer pengar - desto billigare för mej.

Kan du göra ett inlägg med texten där det står någon slags prislista så du vet hur mycket du får? För jag hittar den då inte.

Det kostar ju en del och äga bil. Gissar på att bilen måste va ganska snygg och ny, samt att du kör en del för att du ska kunna komma upp i 4500kr/månaden.

Kan ju ge exempel på vad min bil kostar:
Försäkring: 1200kr/månaden (helförsäkring i göteborg)
Bensin: ca 2500 (o då åker jag praktiskt taget bara till ofrån jobbet...)
Sen kan det va bra o spara lite pengar varje månad till eventuell service, säg ca 500kr.
Och om du inte kan tvätta bilen hemma gratis så kostar det kanske 100kr/gång, säg 400kr i månaden.

Totalt: 1200+2500+500+400=4600kr.
Och sen ska du oxå lägga en del i avbetalning.

lilltryne skrev:
Det kostar ju en del och äga bil. Gissar på att bilen måste va ganska snygg och ny, samt att du kör en del för att du ska kunna komma upp i 4500kr/månaden.

Sen kan det va bra o spara lite pengar varje månad till eventuell service, säg ca 500kr.
Och om du inte kan tvätta bilen hemma gratis så kostar det kanske 100kr/gång, säg 400kr i månaden.

Precis, lägg till 2500 per månad för en billig bil i värdeminskning och några hundra i räntekostnad så är man uppe i nästan 8000 per månad.

Varför har man bil egentligen?

sweborn skrev:
Precis, lägg till 2500 per månad för en billig bil i värdeminskning och några hundra i räntekostnad så är man uppe i nästan 8000 per månad.

Varför har man bil egentligen?

Eh, du kan väl inte räkna värdeminskningen som en kostnad? Snarare som en förlust, dom pengarna har man ju redan betalat när man köpte bilen. :va

lilltryne skrev:

okej plus 2000 i månaden på lånet.. ble lite dyrare än ja trodde men de har ja råd me. åker hellre hyffsant ny bil som de e massa stripes på en en gammal rostig 740. o gör ja så här så kan du ju inte vara så mycke skillnad mellan ex. en a3 -00 lr en 740 -85.

big_fredrik skrev:
okej plus 2000 i månaden på lånet.. ble lite dyrare än ja trodde men de har ja råd me. åker hellre hyffsant ny bil som de e massa stripes på en en gammal rostig 740. o gör ja så här så kan du ju inte vara så mycke skillnad mellan ex. en a3 -00 lr en 740 -85.
Vad tror du att du får per månad för en a3? Har du hittat nånstanns där det står ungefär hur mycket pengar du får?

big_fredrik skrev:
Tjöp en sån där miljöbil som går på morotsolja vad det nu är. Då slipper du väl eventuella tullavgifter oxå!?

Man brukar även kunna parkera billigt. Här i Gbg står man gratis i två timmar mitt i la stada.

honkiie skrev:
Vad tror du att du får per månad för en a3? Har du hittat nånstanns där det står ungefär hur mycket pengar du får?
har bara spånat en så länge. tänkte kolla run lite här innan. ne men bilen e ju inte den nyaste o ja kör inte genom sverige 2 gånger om dan. men om den e helt stripad så kanske man skulle kinna gissa på 3000? vill som sagt åka lite nyare bil för hyffsat billig peng..

Mark skrev:
Tjöp en sån där miljöbil som går på morotsolja vad det nu är. Då slipper du väl eventuella tullavgifter oxå!?

Man brukar även kunna parkera billigt. Här i Gbg står man gratis i två timmar mitt i la stada.
dom e vell dyrare en en vanlig bensinare?

big_fredrik skrev:
har bara spånat en så länge. tänkte kolla run lite här innan. ne men bilen e ju inte den nyaste o ja kör inte genom sverige 2 gånger om dan. men om den e helt stripad så kanske man skulle kinna gissa på 3000? vill som sagt åka lite nyare bil för hyffsat billig peng..

jag skulle gissa mer på 500-1000kr om du stripar hela bilen. Fast du kan ju kolla upp det, jag gissar bara också.

honkiie skrev:
jag skulle gissa mer på 500-1000kr om du stripar hela bilen. Fast du kan ju kolla upp det, jag gissar bara också.
njaa tror nog de e mer.. men som du säger ja får ta o kolla upp de..

big_fredrik skrev:

Jo, i inkjööp, men inte i drifft. Går snålt likCsåm du vet.

Kanske kan du modda om spisen så kan du rulla fram på villaolja.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg