Ta en tur med Olle, Mattias och Budda: Musikhjälpen 2012

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ja, är det ingen som är sugen på det?

I år har jag inte lyssnat något på Musikhjälpen men jag tänkte i alla fall gå in och kolla vad de auktionerade ut av ren nyfikenhet. Då hittade jag det här:
http://www.tradera.com/en-motorcykeldag-med-olle-sarri-auktion_280404_170902028
"En motorcykeldag med Olle Sarri, eskorterad och underhållen av Mattias Särnholm och Patrik Budda Andersson.

Drömmer du om att åka hoj!? Slå till. Det här är ett bra paket. Samlingsplats Stockholm. Sen dräller vi omkring från förmiddag till kväll. På motorcykel. Vill du asgärna till Skokloster, eller glida Sveavägen fram och tillbaka, eller bränna på i Stockholms alla tunnlar? Vill du det, blir det så.

Korv med mos-stop? Och kaffe och kaka-stop? Och lyssna på Mattias och Buddas motorcykel/andra otaliga anekdoter-stop! Plats på passagerarsadeln har garanterat även någon av de. Så du kan bjuda med någon alltså. Det ingår i kalaset. Skyddskläder och hjälm är inget problem, det fixar vi. Fint väder ska vi ha oxå. Så vi väntar in våren. Och kör du egen hoj, är du givetvis lika välkommen. /Olle"

Pengarna går till en kampanj för att barn i slumområden ska få tillgång till rent vatten.

Är det ingen som känner för att låta sin filantropiska sida blomma ut lite så här när julen står för dörren?

Auktionen slutar lördag 15/12 klockan 16:10 och nu när jag skriver det här så ligger det högsta budet på 2125kr. Liiite mer borde det väl kunna vara värt i alla fall? :tomten

Jag har faktiskt lyssnat på P3:s musikhjälpen hela veckan och det är väldigt nära att donera lite :) En bra grej om än att slogan låter klyschig ibland. Världen är bra mycket större och rutten utanför Sveriges gränser, vi har det inte så illa i Sverige, vi har det faktiskt ohyggligt bekvämt.

De har haft flera olika kändisar som erbjudit allt från lunch till heldagar.

Vi kanske e göra ett eget community-drive att slå ihop alla forum i Sverige att köra en drive för att bidra pengar. :)

Har redan satt in pengar till dessa små barns vattenförsörjning i tredje världen så Olle Sarri får allt betala mig några tusen istället om han vill hänga med på en runda. :crash

Man tar sig för pannan och tystnar när man läser att ca 30 000 barn om DAGEN avlider pga orent vatten.Vilken sorglig värld vi lever i.Och då har vi inte ens räknat in hungerdöden samt olika sjukdomar.

http://www.waterforchildrenafrica.org/facts.html

http://www.loaded.orconhosting.net.nz/pics/sudan.jpg

Tror ni han känner att det snart är JUL ... Knappast. :(

Last edited:
Ankan1, agree. Det är helt sjukt egentligen vilka faktiskt lokala problem det finns specifikt i Afrika, men även andra delar av världen. Man ser det ju bara på TV och det blir aldrigt riktigt "på riktigt". Jag tror det behövs mer än bara en massa pengar, just i med korruption på hög nivå. Skulle gärna vilja se ett organ vara på plats och strikt använder pengarna som tänkt.

Ankan1, agree. Det är helt sjukt egentligen vilka faktiskt lokala problem det finns specifikt i Afrika, men även andra delar av världen. Man ser det ju bara på TV och det blir aldrigt riktigt "på riktigt". Jag tror det behövs mer än bara en massa pengar, just i med korruption på hög nivå. Skulle gärna vilja se ett organ vara på plats och strikt använder pengarna som tänkt.

Håller med dig ang korruptionen, hörde att postkodslotteriet hade ensamrätt på att donera pengar till nån organisation. Fan, blev lite kass i magen av bilden, fan vad vi suger som tillåter sånt här... sjuuuuk värld vi lever i.. Nä dags att donera lite cash för att försöka begrava skuldkänslorna, men känns att mesta delen av pengarna kommer försvinna till, ex distribution och administrativa kostnader.(laglig korruption ffs).

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park