Ta en fika tex.. vad gör man av hjälmen..?

T16_AeRo

Ny medlem
Gick med
15 May 2010
Hoj
Husaberg Fe/FS450 -04
Vart gör ni av hjälm, handskar om ni lämnat hojen obevakad..?
Jag känner mig lite nojjig att lämna en hjälm för x000 kr utan uppsikt.

Den lämnar jag aldrig obevakad. Hjälmlås eller så tar jag med den och handskarna om jag inte kan ha uppsikt över åket.

Eftersom jag inte vill åka hem barhuvad så låser jag fast den med hojens hjälmlås i skjutskutsen, eller tar med mig den. Handskarna klarar jag mig utan så dem lägger jag i hjälmen.

Får försöka hitta mig nån sorts hjämlås som inte ser för anskrämligt ut. Kan i alla fall inte hitta ngt hjälmlås på hojen

knäpp fast hjälmens D-ring i kutsens låskrok. det är värre när man vill kasta av sig töjet och stövlarna. då behövs en wire och lås.

Jag tar alltid med mig hjälmen om man inte sitter på en ute servering så man ser hojjen.

Tar med den... På Heron City (Stockholm) har en lämnad, fastlåst hjälm blivit urinerad i. *urk*

Tasr nästan alltid med mig både hjälm och handskar.
Om jag lämnar nåt så är det hjälmen, handskarna vill jag absolut inte bli av med, inte för värdet utan för att det tar minst en säsong innan ett par nya sitter lika bra.

Den lämnar jag aldrig obevakad. Hjälmlås eller så tar jag med den och handskarna om jag inte kan ha uppsikt över åket.

en sen natt på väg hem fick jag syn på en hoj som var låst med en fet kätting med en snygg hjälm och handskarna liggandes på sadeln, var lite trött så kom att tänka på senare ifall jag såg rätt eller inte så åkte tillbaka och ringde upp killen och fråga hur han hade tänkt där :va

det visade sig att det inte hade blivit som han hade tänkt sig när han varit ut i nattmössan och parkerat om hojen :D

coolt att de fick vara kvar på hojen flera timmar inne i city utan att nån snodde grejerna

tar alltid med mig hjälmen, den klär man av sig när man går. Är väl int så jobbigt?

Om hojen är inomsynhåll kan jag lämna den på hojen om det är ont om plats dit man går.

Handskarna sitter alltid inne i hjälmen.

Tar med den... På Heron City (Stockholm) har en lämnad, fastlåst hjälm blivit urinerad i. *urk*

Vidrigt!

Jag har däremot sett folk vippa en glass i en hjälm som hängt i spännet (uppochnervänd alltså) över en backspegel. :näsblod

Svar på TS fråga: Jag tar alltid med mig hjälmen om inte någon i sällskapet står kvar vid hojarna. inte värt att bli av med en hjälm, eller snarare, att få den förstörd. Jag vill inte ens tänka på kostnaden med att ersätta hjälm och intercom och sen jobbet att få tag i en ny hjälm som passar på mitt huvud. *kallsvettig bara av tanken*

Är jag bland hojfolk så lägger jag den på marken bredvid hojen, alt sätter den på backspegeln (tight så att den inte ramlar av) men som sagt, oftast på marken bredvid hojen om jag är vid Rosen, Vaxholm eller liknande platser. Annars är det ju bara att ta med sig den.

Jag bor i Örebro, jag lämnar den på hojen om jag bara ska iväg i 10-20min, tex någon affär eller fika.
Ska jag vara borta från den längre stund så tar jag med hjälmen.

Folk här är rädda för hojåkare i allmänhet verkar det som, alla verkar tro att åker man hoj är man med i någon "motorcykelklubb", passar mig bra då jag inte behöver oroa mig för grejorna :tummenupp

(jag vet, snart får jag äta upp det jag sagt då jag inte har hjälmen kvar)

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!