Ta emot fax?

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Jag behöver beställa ett fax med info om en bil jag funderar på att köpa. Men jag har ingen fax hur gör jag enklast för att kunna ta emot faxet?
 
Thundercat skrev:
Jag behöver beställa ett fax med info om en bil jag funderar på att köpa. Men jag har ingen fax hur gör jag enklast för att kunna ta emot faxet?


Faxa t.ex. till ett Hotell i närheten, så löser det sig snabbt och lätt
:tummenupp

(Eller registrera dig på en tjänst fax till e-post)
 
Antingen gör du som den där mysko snubben över sade, eller så kan du gå till ett biblotek och be att få låna deras FAX
 
Förr hade posten faxar som man kunde få låna om man bad snällt, men nu har de maskinerna strukturrationaliserats bort :rolleyes:
 
Har haft en gammal "telia telefax 90", men den tog sin mats ur skolan för några år sedan.
 
Som nån sa, har du microsoft-operativ och ett modem så har du ett prog som heter msfax. Ligger på cd:n :tummenupp
 
Nr:18 skrev:
Som nån sa, har du microsoft-operativ och ett modem så har du ett prog som heter msfax. Ligger på cd:n :tummenupp

Jag installerade faxprogrammet och det började ta emot faxet men sen blev det ett oåtkallerligt fel.... :mad:

Testade flera gånger men det fungerade inte... :huvet
 
Thundercat skrev:
Jag behöver beställa ett fax med info om en bil jag funderar på att köpa. Men jag har ingen fax hur gör jag enklast för att kunna ta emot faxet?

Kanske ute och cyklar, men om det är fax från vv så kan du nog se samma info på nätet. Om det inte är ett fax från vv så är nog hotellexemplet bäst! Bara att gå dit och slå på charm-mode, och vips så har man faxen i näven! Har man tur så är det en snygg tjej i receptionen också.. Har man otur så är det en sån där übertrevlig slimportierkille som helst snackar shopping medans du väntar...
 
juha01 skrev:
Kanske ute och cyklar, men om det är fax från vv så kan du nog se samma info på nätet. Om det inte är ett fax från vv så är nog hotellexemplet bäst! Bara att gå dit och slå på charm-mode, och vips så har man faxen i näven! Har man tur så är det en snygg tjej i receptionen också.. Har man otur så är det en sån där übertrevlig slimportierkille som helst snackar shopping medans du väntar...
På vv.se kan man inte se namn på fordonsägaren om det är en privatperson, man kan inte heller se namn på tidigare ägare, det är även en del övrig information som man får på fax men inte via nätet har jag för mig.
 
Jag använder Symantec Winfax PRO, och det är helt klart detr bästa & lättaste faxprogget jag någonsin använt... Inte ett error på över ett år......

/Zana
 
Zana skrev:
Jag använder Symantec Winfax PRO, och det är helt klart detr bästa & lättaste faxprogget jag någonsin använt... Inte ett error på över ett år......

/Zana

Det är sant... Däremot får man veta lite mer (onödiga?) fakta såsom tjänstevikt osv.
 
sgtpepper skrev:
På vv.se kan man inte se namn på fordonsägaren om det är en privatperson, man kan inte heller se namn på tidigare ägare, det är även en del övrig information som man får på fax men inte via nätet har jag för mig.

Jag har varit inne på bilregistret men det jag är intresserad av är tidigare ägare. Har fått reda på det nu. Får se om det blir bilköp imorgon....

:banana
 
Thundercat skrev:
Jag har varit inne på bilregistret men det jag är intresserad av är tidigare ägare. Har fått reda på det nu. Får se om det blir bilköp imorgon....

:banana
blir det en ny racer-fiesta eller?? :angel
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top