Ta det lungt!

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Även jag har, precis som Zeb varit på tok för nära att platta till en hojåkare som gjorde en korkad omkörning i rusningstrafik med lastbil.
Det är ingen rolig känsla och jag hade ont i magen i flera timmar efteråt då det bara var ren och skär tur att jag såg hojen som kom FORT bakifrån och slickade skåpet vid omkörning. Sådana manövrar kan väldigt lätt sluta i katastrof.

Kör försiktigt där ute. Det är bättre att komma hem 5 minuter senare än inte alls.

Ligger själv och kryssar i höga farter, men räknar alltid med att ingen ser mig och försöker köra därefter... Tycker var och en får köra som han/hon vill utan att någon annan ska predika.

Pirro skrev:
Ligger själv och kryssar i höga farter, men räknar alltid med att ingen ser mig och försöker köra därefter... Tycker var och en får köra som han/hon vill utan att någon annan ska predika.

Veckans: Jag gör va fan jag vill och skiter i andra.

Har du funderat på vad som händer om en MC i 200 km/h smäller in i sidan av en bil?
Jag tror nog att det inte bara är MC-föraren som blir pannkaka då.

Pirro skrev:
O jag tycker att man ska få skjuta människor som man inte tycker om utan att nån ska bry sig!

Pirro skrev:

Sjukt egoistiskt sätt att se det! Tänk om hade åkt bil och råkat köra ut framför en hojåkare som kom bakom i 150 knyck. Glad du hade varit när du panikslaget bromsar, går ut ur bilen och märker att det bara är en blöt röd fläck kvar på gatan....

matte_mannen skrev:
Sjukt egoistiskt sätt att se det! Tänk om hade åkt bil och råkat köra ut framför en hojåkare som kom bakom i 150 knyck. Glad du hade varit när du panikslaget bromsar, går ut ur bilen och märker att det bara är en blöt röd fläck kvar på gatan....
Va? :va
Nästa lektion:
Meningsbyggnad 1
"Att skriva i upprört tillstånd och ändå få med samtliga ord för att bilda en begriplig mening."

Något som ibland händer mig när man faktiskt ligger i laglig hastighet och blir omkörd av en bil i vänsterfilen. Är att när de kommer så mitt framhjul är i slutet på deras bakdörr så slår de på blinkers och börjar svänga. Vilket gör att man får bromsa för att inte få de i sidan. Varför glömmer folk att man ligger där när de kör om en.

Då detta har hänt mig några ggr så har man nästan gett upp att köra 70 på 70 utan man följer hastigheten i vänsterfilen istället där jag känner att man kan lättare ha uppsikt. Och där man känner att folk tittar när de byter fil, för åt höger tittar inte folk.

Carbon skrev:
Veckans: Jag gör va fan jag vill och skiter i andra.

Har du funderat på vad som händer om en MC i 200 km/h smäller in i sidan av en bil?
Jag tror nog att det inte bara är MC-föraren som blir pannkaka då.

Men om bilföraren inte blinkat, får denne väl också skylla sig själv.
Precis om hojåkaren.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...