Ta det lugnt i trappan motardförare

tkdrille skillande är dock uppsåt va en kille som pissar gör så med avsikt jag är rätt säker dock ej 100 på att han hade ingen avsikt att förstöra trappan när han körde upp för den
sen att de är sunt förnuft att man inte får köra i en trappa kan jag inte svara på om han vet dock vet jag de men men
räknade lite på tiden de skulle ta att få ditt 425 alu skydd på trapp stegen man borde klara 100/h om man har en spik pistol eller en bra skruvdragare vilket max skulle resultera i 1 dags arbete måste va allt admin jobb som får beloppet att bli så högt

De är väl inte med flit man pissar på offentliga platser heller om man är full....... De är inte så stor skillnad på att vara lite trögtänkt.

Med arbetstid och materialkostnad känns siffrorna trots allt inte så hiskeligt orimliga. Lite i överkant måhända, men med kommunalarbetares arbetsmoral finns det ju en orsak till det. :glömdet

Låter väldigt dyrt med 100000 för att fixa alla trappstegen, ser inte riktigt vad det är för dimensioner men planhyvlat impregnerat 45x170 kostar inte fullt 40 spänn/löpmeter på en vanlig brädgård, rimligtvis borde materialet då inte gå på mer än max 30k..? :va

arbetskostnad.
verktyg.
spik.
bortforsling av virket.

Nej men lägga dit alu skyddet och trycka av två spik med spikpistolen, 36 sekunder är rätt lång tid för det..

Ja, sedan dom är tillmätta och kapade så kanske man monterar don två första på en minut.

Jag tycker att puckot kan betala för en heldag per trappsteg.

100 papp vad ska de byta till, titan eller?
100 papp kostar inte ens en ståltrappa i den storleken.

Fast det är kanske kommunalgubbar som ska byta ut stegen och då vet man ju vilken tid det tar.

tittade en gång till på bilden och läste texten ordentligt och såg då att det var över 400 steg.
tar tillbaka mitt uttalande.
Men 100000 för 400 brädbitar som tar några dagar att byta ut.

Nu snackar vi konstverk, då kostar allt, även en skittavla kan kostar 100 000 tals kronor med rätt namn, lite ram, papper, oljefärg..

Tycker det var en jäkligt dumt tilltag och hoppas han som förstörde får stå för kostnaden.

Nej men lägga dit alu skyddet och trycka av två spik med spikpistolen, 36 sekunder är rätt lång tid för det..

För dom första kanske. Och det förutsätter att dom är tillkapade och bockade så att dom passar på förhand. Men det innebär ju att någon måste mäta upp, kapa till och bocka skyddsplåtarna.
Jag påstår att det är svårt att hinna med att kapa till, bocka och fästa ett plåtskydd på 36 sekunder. För att inte säga omöjligt. Redan att kapa till det tar nog längre tid än så. Lägger du dessutom till att när man kommit en bit upp i trappan så måste man gå ner och hämta nya att fästa. Om man inte står med samtliga plåtar i ena handen och lägger på plats och fäster med den andra.
Så fort det är någon som ska ha lön som ska göra något så kostar det helt enkelt väldigt fort en hel massa pengar.

Nu snackar vi konstverk, då kostar allt, även en skittavla kan kostar 100 000 tals kronor med rätt namn, lite ram, papper, oljefärg..

Tycker det var en jäkligt dumt tilltag och hoppas han som förstörde får stå för kostnaden.

En materialkostnad på max 20 papp transport 10000 papp högt räknat.
Låt säg 450 i timmen det är 155 timmar.

Nej du jävla rufflare isf.

Men att han ska betala absolut, men inga överpriser!

Repar du en bil och de begär 15000 för att lackera om nåt som kostar 7000 hade inte du blivit sur då?

Men att han ska betala absolut, men inga överpriser!

Repar du en bil och de begär 15000 för att lackera om nåt som kostar 7000 hade inte du blivit sur då?

Om någon gör det uppsåtligt och på någon intet ont anande människas bil? Absolut befogat att marodören betalar "lärpengar". Vid olyckshändelse och vanlig shit happens, naturligtvis inte.

Vad skulle du klassa detta som och spelar det någon roll om den som åstadkommit skadorna blir sur?

Om någon gör det uppsåtligt och på någon intet ont anande människas bil? Absolut befogat att marodören betalar "lärpengar". Vid olyckshändelse och vanlig shit happens, naturligtvis inte.

Vad skulle du klassa detta som och spelar det någon roll om den som åstadkommit skadorna blir sur?

Förstår vad du menar, men varför ska man betala mer än det kostar.

Går du till Maxi så vill du inte betala 20 kronor för en liter mjölk, du vill betala vad den kostar.

Men om han åker på böter utöver vad det kostar att laga skiten så är det läropengar.

Förstår vad du menar, men varför ska man betala mer än det kostar.

Går du till Maxi så vill du inte betala 20 kronor för en liter mjölk, du vill betala vad den kostar.

Men om han åker på böter utöver vad det kostar att laga skiten så är det läropengar.

Går inte med på jämförelsen att handla mjölk. Att köpa en vara är inte detsamma som att kompensera för skada. Nu fyller ju trappan sin funktion ändå, men vilket aber att byta. Bara att transportera virket måste ju ta sin gilla tid. Givetvis var det underförstått att det är ägaren av det skadade objektet som skall ha kompensationen.

Om vi tar exemplet bil. Det är ju så tröttsamt med allt strul runtomkring. Hämta o lämna, lånebil eller hyrbilskostnad etc för att få tillbaka något som kan ha tappat i värde dessutom.

...men nu svävar jag nog iväg en smula.

Går inte med på jämförelsen att handla mjölk. Att köpa en vara är inte detsamma som att kompensera för skada. Nu fyller ju trappan sin funktion ändå, men vilket aber att byta. Bara att transportera virket måste ju ta sin gilla tid. Givetvis var det underförstått att det är ägaren av det skadade objektet som skall ha kompensationen.

Om vi tar exemplet bil. Det är ju så tröttsamt med allt strul runtomkring. Hämta o lämna, lånebil eller hyrbilskostnad etc för att få tillbaka något som kan ha tappat i värde dessutom.

...men nu svävar jag nog iväg en smula.

"Värdet på trappan minskar ju knappast med nya steg, fast ska de sälja den *s*

Jämförelsen haltar inte så mycket, you brake you pay, men inte några överpriser.

Skitsamma om det är gjort med uppsåt eller inte.

Är det uppsåt vilket det egentligen inte är iom att han inte för avsikt att fördärva trappan (tror jag ivf inte han hade).
Då är det som sagt böter som är läropengarna.

Sen blir jag förundrad över att en motardsdäck kan åsamka de skadorna.
Tror mer på endurohoj.
För då undar jag vad det är för skitvirke de använt.

Fast det står ju faktiskt bara att konstnären fått uppskatta kostnaden åt polisen. Och gör man en uppskattning mellan tumme och pekfinger lägger man nog sig gärna i överkant.

När trappan ska repareras får jag anta att man tar in anbud på reparationen?

Sen står det bara motorcykel i artikeln, inget om typ.

För dom första kanske. Och det förutsätter att dom är tillkapade och bockade så att dom passar på förhand. Men det innebär ju att någon måste mäta upp, kapa till och bocka skyddsplåtarna.
Jag påstår att det är svårt att hinna med att kapa till, bocka och fästa ett plåtskydd på 36 sekunder. För att inte säga omöjligt. Redan att kapa till det tar nog längre tid än så. Lägger du dessutom till att när man kommit en bit upp i trappan så måste man gå ner och hämta nya att fästa. Om man inte står med samtliga plåtar i ena handen och lägger på plats och fäster med den andra.
Så fort det är någon som ska ha lön som ska göra något så kostar det helt enkelt väldigt fort en hel massa pengar.

Behöver man inte slipa till kanterna på varje bit också?

Fast det står ju faktiskt bara att konstnären fått uppskatta kostnaden åt polisen. Och gör man en uppskattning mellan tumme och pekfinger lägger man nog sig gärna i överkant.

Sen står det bara motorcykel i artikeln, inget om typ.

Står i trådtiteln

Om inte den där trappjäveln går ända upp till himlen så kan den gott vara flisad, och konstnären kan väl skaffa sig ett riktigt jävla jobb :mad: vart fan ligger skiten egentligen?

Hehe nej men mc föraren får väl betala för sig om han var så dum att han berättade för folk vad han tänkte hitta på.

Är det ett konstverk så är det bara konstnären som kan återställa det.

Både du och jag kan trä ett bildäck runt midjan på en get, men ingen av oss är konstnärer och ingen av oss heter Rauschenberg

Rauschenberg_Monogram.jpg

Just det, så ge fan i att anklaga oss motardförare för allt, kan lika gärna vara en guldvinge som gjort detta!!?! :4skrika

Dom har säkert någon trapplyft-funktion att köpa till :rofl

Just det ja, de skyller på nån MC förare när de själva egentligen godkänt transporten bred last. :brinnerup

Lite mer seriöst så känns väll något 2 hjuligt fordon med terrängegenskaper som mest troligt. Skulle ju även kunna vara en moppe då många av allmänheten inte ser skillnad.

Just det ja, de skyller på nån MC förare när de själva egentligen godkänt transporten bred last. :brinnerup

Lite mer seriöst så känns väll något 2 hjuligt fordon med terrängegenskaper som mest troligt. Skulle ju även kunna vara en moppe då många av allmänheten inte ser skillnad.

Tja, här ser vi klart och tydligt en goldwing med sidovagn som kör offroad...
Offroad-cyklar brukar väl ha ganska bra terrängegenskaper? ;)

D7K0648-X2.jpg

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...