Ta det lugnt i trappan motardförare

För hårt ringtryck, då kan det bli så där :D

(kunde det inte varit enklare att köra bredvid tro?)

Man tycker ju att en terränmotorcykel borde klara av lite terräng, men det var väl en stadsmänniska på den, rädd för mjuka underlag...

100 papp vad ska de byta till, titan eller?
100 papp kostar inte ens en ståltrappa i den storleken.

Fast det är kanske kommunalgubbar som ska byta ut stegen och då vet man ju vilken tid det tar.

tittade en gång till på bilden och läste texten ordentligt och såg då att det var över 400 steg.
tar tillbaka mitt uttalande.
Men 100000 för 400 brädbitar som tar några dagar att byta ut.

Nej, du behöver nog inte ta tillbaka... 100kkr för 400 trappsteg blir 250kr per steg.

Jag fixar det för halva priset kompis!

"Vittnen har för polisen berättat hur de mött en person i området, som angett att han hade för avsikt att köra motorcykel upp för trappan."

Han stannade alltså och berättade att han skulle åka upp för trappan.

Verkar tunt. Mycket tunt.

Säger som Solid snake, vänd på brädorna för helvet.

guw läs vad jag skrev och svara på de inte vad du tycker jag skrev
och skriva massa dumma kommentarer är väl rätt poänglöst

guw läs vad jag skrev och svara på de inte vad du tycker jag skrev
och skriva massa dumma kommentarer är väl rätt poänglöst

Jag tror att hans poäng var att det spelar inte någon roll vilka skyltar som fanns där. Det är i alla fall inte tillåtet och en trappa är så långt ifrån en väg att det inte ens kan antas att han inte förstod det.
Dvs frågan om skyltarna är irrelevant här och kommer att vara irrelevant i en eventuell rättegång.

På samma sätt som det är otillåtet att köra på människor även om dom inte har skyltar på sig.

Precis!

Att försöka slingra sig med att det inte var skyltat är bara så jävla puckat.

Det är mycket här i livet som inte är skyltat, man förväntas ha sunt förnuft, men IOM att 90talisterna växer upp kanske man kan förutsätta att dom INTE har det...

Precis!

Att försöka slingra sig med att det inte var skyltat är bara så jävla puckat.

Det är mycket här i livet som inte är skyltat, man förväntas ha sunt förnuft, men IOM att 90talisterna växer upp kanske man kan förutsätta att dom INTE har det...

Nu tycker jag inte att vi ska bryta ner var problemet faktiskt ligger.

Och det är samhällets fel att vi 90talister inte lyckas med våra liv.

Jag brukar inte gå med på sån sanning, men i det här fallet så är det fan sant! Vi är maktlösa! :hihi

Låter som en rimlig kalkyl om de tänker att de ska byta alla trappstegen mot nya.
Som Two Stroke Man skrev så blir det ju 250:-/steget. Det är nog inte helt orealistiskt med tanke på att de måste köpa in virket, plocka bort det gamla, sätta dit det nya och där till så ska skiten transporteras dit och därifrån. Sen ska ju gubbarna som ska göra skiten ha betalt.

Fick höra för ett par år sen att det skulle vara sjukt stressigt att lägga golv i ett stort tält i Folkets park i Malmö.
Kommun-killen såg verkligen helt förstörd ut när jag sa att han skulle ju ha dryga 8 timmar på sig att lägga ut pallar, skivor och rulla ut mattan. Vi snackar drygt 100 kvm på plan mark.

När vi var klara så stod det 9 gubbar till som skulle lägga golvet och var "stressade" för det skulle va klart klockan 1600, dagen efter. Dvs de hade 10 arbetstimmar på sig. Lite snabbt räknat blir det 2,5 arbetsvecka heltid för 1 person. På den tiden skulle jag nog hinna lägga 100 kvm parkett-golv för fan:död

De jobbar LÅNGSAMT:D

De sitter inte skyltar vid varje dörr i stan på fredagskvällarna. Ändå pissar fyllon där. Då kan de säga att de var godkänt? Jobbigt om vi hade skyltar om allting överallt. Nä de ska dit nytt trä så pojken får en behaglig framtid och kanske låter bli att köra i trappor. För vanliga människor brukar ju gå i dem.

Marinplywood, dock inte som trappa, utan som ramp, öppen för trafik med MC, vid regn ;)
(dom som kommer upp får en klapp på axlen)

Marinplywood, dock inte som trappa, utan som ramp, öppen för trafik med MC, vid regn ;)
(dom som kommer upp får en klapp på axlen)

Baksidan på durk aluminium är också rätt bra i regn, speciellt om den är lite oljig också.

de finns en lag som säger man får inte urinera på almänplats tkdrille 800kr böter om jag inte har helt fel
jag sa aldrig att han gjort rätt eller nått sånt bara undra hur hans försvar skulle va typ aja sak samma

de finns en lag som säger man får inte urinera på almänplats tkdrille 800kr böter om jag inte har helt fel
jag sa aldrig att han gjort rätt eller nått sånt bara undra hur hans försvar skulle va typ aja sak samma

Ja de finns de mot skadegörelse med. Så meningen med mitt var att han ändå gör störst skada

Låter väldigt dyrt med 100000 för att fixa alla trappstegen, ser inte riktigt vad det är för dimensioner men planhyvlat impregnerat 45x170 kostar inte fullt 40 spänn/löpmeter på en vanlig brädgård, rimligtvis borde materialet då inte gå på mer än max 30k..? :va

tkdrille skillande är dock uppsåt va en kille som pissar gör så med avsikt jag är rätt säker dock ej 100 på att han hade ingen avsikt att förstöra trappan när han körde upp för den
sen att de är sunt förnuft att man inte får köra i en trappa kan jag inte svara på om han vet dock vet jag de men men
räknade lite på tiden de skulle ta att få ditt 425 alu skydd på trapp stegen man borde klara 100/h om man har en spik pistol eller en bra skruvdragare vilket max skulle resultera i 1 dags arbete måste va allt admin jobb som får beloppet att bli så högt

Ska du plocka bort ett trappsteg, såga ut ett nytt och sätta det nya på plats på 36 sekunder?

Edit: Jag tänkte byte av stegen. Aluskydd lär väll dock kosta lite att specialbeställa?

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...