Ta dej ut ur rummet spel

$noop skrev:
sådärja...nu var man klar :)
hur löste du level 13?? fattar nada.. har fått tag i två nyklar, en tejprulle o en skruvmejsel?? göra sen då??

edit': hittade precis spannen.. få se vad som händer :)

edit2: ojjemen.. lätt spel.. :rolleyes: :rofl

Last edited:
Vantskruv skrev:
Lite mer spel, väldigt annorlunda spel:

http://samorost2.net/samorost1/

:tomten

Detta har jag inte sett förut, känns lite segt men kul

har fastnat på den level där gubben inte kommer ut ur "hissen" & det sitter ngn med en gramofon inne i trädet, antar att gramofonen skall startas men jag får ju inte igång den :huvet

edit: kunde :banana

edit2: redan slut :va

Last edited:
Logans Mystery of time and space adventure.... lvl 12.
Jag har varit fast på den gröna väggen i säkert en månad.
Nej, jag har inget tålamod. Jag har suttit uppe ändlösa nätter och slitit mitt hår i ren frustration. Kan någon ge mig utförlig instruktion? Alltså inte bara "jobba från höger, nerifrån och upp, ha tålamod".

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Nitrogen skrev:
Logans Mystery of time and space adventure.... lvl 12.
Jag har varit fast på den gröna väggen i säkert en månad.
Nej, jag har inget tålamod. Jag har suttit uppe ändlösa nätter och slitit mitt hår i ren frustration. Kan någon ge mig utförlig instruktion? Alltså inte bara "jobba från höger, nerifrån och upp, ha tålamod".

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

varsågod :födelseda

MotasFusk.jpg

Nitrogen skrev:
Kan någon ge mig utförlig instruktion? Alltså inte bara "jobba från höger, nerifrån och upp, ha tålamod".

Ta ett rejält tag och koncentrera dig på själva huvudet.
Varva gärna med att svälja hela.
Tacka, ta emot och slutligen svälj.

Logans Mystery of time and space adventure, fastnade på lvl 7 vid transportmojjen, står wrong mixture detected... hjälp, kommer ingenvart!

PataC skrev:
Logans Mystery of time and space adventure, fastnade på lvl 7 vid transportmojjen, står wrong mixture detected... hjälp, kommer ingenvart!

Minns inte riktigt vad som händer där.... kan du ge en mer utförlig beskrivning?

tIgGeR skrev:
Minns inte riktigt vad som händer där.... kan du ge en mer utförlig beskrivning?
Man ska blanda vätskorna med hjälp av rattarna för att få till rätt färg. När man lyckats kan man transportera iväg sig.

För mig funkde det med att bara blanda hejvilt tills jag lyckades hitta rätt. :tomten

@Dream: det finns ett lättare sätt. Man börjar med raden längst till vänster och så ser man bara till att rad efter rad blir grön. :tummenupp

Sitter å spelar samorost2 men jag har fastnat på den nivå där gubben står vid en stor gryta... jag har öppnat de 3 flaskorna..snurrat på en massa hjul men det händer inte så mycket..nån som kan hjälpa mig? :)

Juice skrev:
Sitter å spelar samorost2 men jag har fastnat på den nivå där gubben står vid en stor gryta... jag har öppnat de 3 flaskorna..snurrat på en massa hjul men det händer inte så mycket..nån som kan hjälpa mig? :)

Ingen som kan hjälpa?=)

Juice skrev:
Ingen som kan hjälpa?=)
är det den med en snigel som står och bankar på ett skal utanför?

I så fall ska du sno den stora korken från mittenflaskan, dra musmarkören åt vänster så du ser djuret som suger upp vatten från slangen. Klicka på lilldjuret så det ramlar ner. Sätta i korken i hålet, klicka på apan så det ramlar ner opium i grytan (ändra på opiuminramlingsröret), koka vattnet och hälla i det i baljan utanför.

Last edited:
tIgGeR skrev:
är det den med en snigel som står och bankar på ett skal utanför?

I så fall ska du sno den stora korken från mittenflaskan, dra musmarkören åt vänster så du ser djuret som suger upp vatten från slangen. Klicka på lilldjuret så det ramlar ner. Sätta i korken i hålet, klicka på apan så det ramlar ner opium i grytan (ändra på opiuminramlingsröret), koka vattnet och hälla i det i baljan utanför.
Jag har gjort så nu ...men det händer inget :confused:

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...