ta bort topplock, 929:a

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
929
måste riva toppen då nån sopa förstört gängorna på ett hål till ett stift.
måste hela motorn ner , eller kan man luta den framåt så att säga , så man kommer åt toppen.?
mvh mikael

tror det e möjligt o vinkla ner den-. men det e inte lätt o sätta stålgängan.. ta det easy bara.. o vrid sen runt den så avgasventilen öppnas på den clen.. obs vrid lite bara.. o blås ut spånen med tryckluft uppifrån..

Bhult skrev:
2400216 tror det e möjligt o vinkla ner den-. men det e inte lätt o sätta stålgängan.. ta det easy bara.. o vrid sen runt den så avgasventilen öppnas på den clen.. obs vrid lite bara.. o blås ut spånen med tryckluft uppifrån..

Kommer att ta av toppen från motorn...och låta ett proffs sköta gängandet så att säga hehe
Men jag tänkte om någon lutat motorn, med nedersta bulten fast. Det verkar dock som det är lika lätt/svårt att ta ner hela motorn ändå.

Har loss alla kablar o slangar...bara bultarna kvar nu....

[Får se hur vi gör....ska man passa på att göra nåt medmotorn när den ändå är ute ur ramen ?

:tummenupp
mikael-carla skrev:
2401989 [Får se hur vi gör....ska man passa på att göra nåt medmotorn när den ändå är ute ur ramen ?

Jag tror det ska gå att luta ner motorn genom att enebart ta bort bulten ur den översta motorfästet och sen tippa ner den försiktigt men se till att iget baktill tar i ramen.
Beror lite på hur motorn är fäst i ramen!
Lycka till!

Davidk skrev:
2402032 :tummenupp

Jag tror det ska gå att luta ner motorn genom att enebart ta bort bulten ur den översta motorfästet och sen tippa ner den försiktigt men se till att iget baktill tar i ramen.
Beror lite på hur motorn är fäst i ramen!
Lycka till!

Nja...det sitter ju 4 bultar på "baksidan" av motorn....man måste nog tyvärr ta ner motorn verkar det som ...

Mvh M

men om du hade tänkt lyfta toppen.. så springer kostnadena iväg.. nästa veckan kan vi ordna en stålgänga i toppen.. och du behöver inte plocka av den.. släng in motorn i bilen o kör upp den till MC-Teknik i Borås.. ring 033-418092 på måndag morgon så ordnar vi det,,, //Daniel

angående din fråga om du skulle göra nått speciellt med den när den ändå e av.. hur långt har hojen gått? är du intressaerad av det jhag skrev här ovanför.. så adda mig på msn om du har.. Danielpetterssonparker@hotmail.com

Last edited:
Bhult skrev:
2403425 men om du hade tänkt lyfta toppen.. så springer kostnadena iväg.. nästa veckan kan vi ordna en stålgänga i toppen.. och du behöver inte plocka av den.. släng in motorn i bilen o kör upp den till MC-Teknik i Borås.. ring 033-418092 på måndag morgon så ordnar vi det,,, //Daniel

angående din fråga om du skulle göra nått speciellt med den när den ändå e av.. hur långt har hojen gått? är du intressaerad av det jhag skrev här ovanför.. så adda mig på msn om du har.. Danielpetterssonparker@hotmail.com

Ahh...lyfte den igår...och lämnade in den idag...Roland Nilsson...
Typiskt!
Tack för erbjudandet!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!