ta bort tanken på ninja zx6r?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag skulle hjälpa en kompis att meka lite med hans ninja zx6r årsmodell 97 och skulle börja med att ta bort tanken. jag såg att det gick två bränsleslangar rakt ut ur tanken. om man rycker ur dessa kommer bensinen att spruta åt alla håll ur hålen i tanken. hur bär man sig åt?

på min gixxer sitter det en bränslekran direkt på tanken så det är bara att stänga den så kan man dra loss alla bensinslangar utan att man spiller en droppe. jag kan tänka mig att dom två bränsleslangarna på ninjan leder ner till en kran för att sedan gå till förgasarna, men det är så trångt där nere dit dom försvinner så man ser fan ingenting.

i garaget vi är och mekar får man inte meka så det vore väldigt obra ifall det kom bensin på golvet.

bmwjohan skrev:
i garaget vi är och mekar får man inte meka så det vore väldigt obra ifall det kom bensin på golvet.

Lägg tidningar på golvet då o skit i vad dom har o säga om det.

Men vid normala Vaccum förgasare så kommer det inte rinna soppa. Om då inte karanen står i Pri läge. Om den står i on så är allt helt ok.

Fast jag vet inte hur kaworna är nu antar jag bara.

Qwerty skrev:
Men vid normala Vaccum förgasare så kommer det inte rinna soppa. Om då inte karanen står i Pri läge. Om den står i on så är allt helt ok.

Fast jag vet inte hur kaworna är nu antar jag bara.

Fast om lossar slangarna innan kranen så rinner det soppa ganska friskt.

Ni har ingen manual där det står hur man ska göra ?

Jo innan. Men finns det verkligen en kran nere vid fuggarna? Verkar otroligt. Ska forska i ämnet lite och återkomma med ett bättre svar.

Men finns det verkligen en kran nere vid fuggarna? Vad jag kan se på denna bild så ska det finnas en kran men vart sitter den irl. ZX6R F1/F2/F3. Alla 97or har liknande.

Bifogat

• fuel_tank_zx600-f2.jpg
    fuel_tank_zx600-f2.jpg
    127.3 KB · Visningar: 112
Jag har tagit bort tanken 43 000 000 000 ggr på just den modellen... :mad:

*Stäng soppakranen
*Lossa soppakranen
*Lyft upp tanken med soppakranen och slangarna
*Ta bort slangen till soppapumpen från kranen
*Klart

Tysken skrev:
Jag har tagit bort tanken 43 000 000 000 ggr på just den modellen... :mad:

*Stäng soppakranen
*Lossa soppakranen
*Lyft upp tanken med soppakranen och slangarna
*Ta bort slangen till soppapumpen från kranen
*Klart

jag misstänkte att det var så man skulle göra. jag fattar inte riktigt hur man ska komma åt att lossa soppakranen bara. bensinslangarna från tanken är inte så speciellt långa så man får bara en liten glipa när man lyfter tanken så högt man kan.

bmwjohan skrev:
jag misstänkte att det var så man skulle göra. jag fattar inte riktigt hur man ska komma åt att lossa soppakranen bara. bensinslangarna från tanken är inte så speciellt långa så man får bara en liten glipa när man lyfter tanken så högt man kan.

Soppakranen sitter ju skruvad i ramen, du lossar den, pillar in den och lyfter upp den med tanken, sen har du gott om plats att lossa slangen som går till soppapumpen. Ta rätt slang bara.

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...