Ta bort styrändarna?

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
Har börjat på med ett streetfighterbygge men eftersom jag är född med tummen mitt i handen har jag redan stött på problem. Ett problem som känns skapligt pinsamnt. Jag får inte bort styrändarna.

Hittade en sprängskiss där det såg ut som om de var gängade i styret så jag tänkte att med lite våld går det väl att skruva bort dem men icke, de rör sig inte en mm. Nån som har nått tips? Har börjat fundera på att såga av dem eftersom det är gashantaget jag ville ha åt från första början.

Det finns två insexspår ett större och ett mindre inuti det stora. De mindre verkar en tidigare ägare lekt med för de är helt sönderdragna. Hilfe!

Bifogat

• handtag1.jpg
    handtag1.jpg
    17.4 KB · Visningar: 81
  • handtag.jpg
    handtag.jpg
    25 KB · Visningar: 84
Last edited:
Jag ser inte riktigt hur det ser ut men det borde bara vara att skruva som du gjort. Ska jag komma över imorgonkväll och titta?

Bara att ta i mer, såg likadant ut på min FZR och dom satt skapligt hårt kan jag säga. Är ju insex i änden på dom, ingen liten heller, men det var så jag funderade på om nyckeln skulle gå av innan det släppte.
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Bara att ta i mer, såg likadant ut på min FZR och dom satt skapligt hårt kan jag säga. Är ju insex i änden på dom, ingen liten heller, men det var så jag funderade på om nyckeln skulle gå av innan det släppte.
//Tobbe

Ahh då var jag alltså inte fel ute. Blev osäker när jag dragit sönder halva insexspåret på styränden. Får väl testa med polygrip och insex samtidigt.

Zator skrev:
Ahh då var jag alltså inte fel ute. Blev osäker när jag dragit sönder halva insexspåret på styränden. Får väl testa med polygrip och insex samtidigt.
Har du styrröret löst? Isf sätt det i ett skruvstycke eller montera tillbaka det på gaffeln, iaf om du inte har Magnus Samuelssons nypor :)
//Tobbe

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...