Ta bort strypning på GSX550ES

NewfarM

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Evo
Hej på er!

Min vän har en Suzuki GSX550ES som är strypt till mellanklassen.. Nu har han fyllt såpass att han inte behöver strypningen längre :)

Fråga.. Han minns inte vilka som gjorde strypningen åt han, men det var en firma i Gävle.. Dom skulle tydligen ha kört den i bänk också.

Har tittat lite.. Har inte hittat någon strypning i trottel eller insug..

Någon som vet vart den sitter & om man kan få bort den lätt?

mvh Erik
 
eftersom det inte sitter i trottel eller insug så är nog hojen inte stryp ... den är så slö... :hihi

(kan ju kanske sitta nått i utblåsen men det är väl föga troligt på en 4 takt)
 
fireblade skrev:
eftersom det inte sitter i trottel eller insug så är nog hojen inte stryp ... den är så slö... :hihi

(kan ju kanske sitta nått i utblåsen men det är väl föga troligt på en 4 takt)

hehe, mjo.. slö är den.. det kan jag lova ;)

Ok.. Då sitter det förmodligen något där ändå? Jag vet inte riktigt vad jag skall leta efter med kunde inte se några brickor, distanser eller något som såg dumt ut..

Ingen som vet med säkerhet var & hur man stryper en sån här hoj? :confused:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top