Ta bort strypning och köra upp igen

Mylo

Ligistmarodör
Gick med
23 May 2007
Hoj
Ducati Monster 750
Hej på er! Trots att jag nått en mer än mogen ålder lyckades jag inte ta annat än mellanklasskort pga. mitt vertikala handikapp (jag är kort). :huvet Hittade bara en liten sketen mellanklasshoj på skolan som jag klarade av att köra upp med. Men nu äger jag en lagom stor hoj som också uppfyller kraven för tungt kort. Men jag har förstås strypt den och registreringsbesiktigat den med strypningen. Så nu är frågan: Om jag bara pillar bort strypningen och åker till uppkörningen, kommer de gnälla då pga. att den inte är omregistreringsbesiktigad utan strypningen? Det är så mycket krångel och byråkrati...

3000810 Hej på er! Trots att jag nått en mer än mogen ålder lyckades jag inte ta annat än mellanklasskort pga. mitt vertikala handikapp (jag är kort). :huvet Hittade bara en liten sketen mellanklasshoj på skolan som jag klarade av att köra upp med. Men nu äger jag en lagom stor hoj som också uppfyller kraven för tungt kort. Men jag har förstås strypt den och registreringsbesiktigat den med strypningen. Så nu är frågan: Om jag bara pillar bort strypningen och åker till uppkörningen, kommer de gnälla då pga. att den inte är omregistreringsbesiktigad utan strypningen? Det är så mycket krångel och byråkrati...
Du måste registreringsbesikta om den till full effekt igen, annars har den bara 25kw. Allt enligt alla papper :gnissla

Urk. Jag kommer inte orka krångla. Jaja... bara 1,5 år kvar...

1,5 år!!! :mad:

Kan man inte lika gärna låta bli att försäkringa då? Lär väl inte vara giltig om något händer... :gnissla

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back