Ta bort strypning KTM Duke

kanstrup

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Har läst lite här och var att det sitter en givare på förgasaren som ser till att strypa effeken på de lägre växlarna. Någon som vet hur man får bort strypningen? Har läst att det bara skall vara att dra ur en av kopplingarna till förgasaren.

Någon som vet vilken koppling som skall dras isär?
Har en Duke -03:a.

strypning.jpg

På min Lc4:a så är det denna kontakten!
Den andra känner inte jag igen?

Bifogat

• strypning.jpg
    strypning.jpg
    77.9 KB · Visningar: 321
MT skrev:
På min Lc4:a så är det denna kontakten!
Den andra känner inte jag igen?

Har provat att lossa den men kan inte säga att jag märkte nån skillnad. Hoppades att jag varit och pillat på fel kontakt :rolleyes:

Strypningen är bara på fullgas på tvåans och treans växel. 97% gaspådrag och mindre så gör det ingen skillnad alls ;) Bara att rycka kontakten till magnetventilen eller mikrobrytaren.

TomK skrev:
Strypningen är bara på fullgas på tvåans och treans växel. 97% gaspådrag och mindre så gör det ingen skillnad alls ;) Bara att rycka kontakten till magnetventilen eller mikrobrytaren.

Skall man inte montera bort slangarna? Skall man i så fall plugga igen nåt hål?

Pappsen skrev:

På min -02 jag hade så ser man att det sitter en givare ovanför armen till gasspjället. (den armen där gaswiren sitter fast alltså).
Det enklaste du kan göra är helt enkelt att bryta lite på givaren (i sidled) så att armen inte går emot den.

På andra sidan av förgasaren (relativt dina kort) finns dessa detaljer..

MVH

Att koppla ur den ger ungefär ..inget.

Slit bort locket på luftburken istället på med slipon och släng i ett 170 huvudmunstycke i förgasaren,öppna blandskruven 0,5 varv eller ännu bättre bänka den.

Då händer det lite mer,gjorde det på gummans Duke i våras.

Själv kör jag helsystem och Mikuni TMR41 förgasare :yoparty

För mer info sök på LC4 eller avstrypning det finns spaltmeter om just detta.

Last edited:
Pappsen skrev:

Blir ett hål på ovansidan förgasaren där den suger luft och då lyfter inte trottlen/nålen om du inte pluggar (pga vaccumet som uteblir)

Långa farbron skrev:
Blir ett hål på ovansidan förgasaren där den suger luft och då lyfter inte trottlen/nålen om du inte pluggar (pga vaccumet som uteblir)

Fuggen sitter i hop med ett annat "hål" i førknasaren som mynnar just nu helt øppet. Kort frågat, skall det finnas øppna vægar till førgasaren någon stans utom dær den "ska" ta in luft via burken? Jag har ett extremt øppet filter och nær jag tar bort "locket" på burken mærker jag ingen skillnad alls. Den "slæpar" på varvet och klipper inte ner riktigt efter gas avslag? Detta hænger nog kanske i hop?

Pappsen skrev:
Fuggen sitter i hop med ett annat "hål" i førknasaren som mynnar just nu helt øppet. Kort frågat, skall det finnas øppna vægar till førgasaren någon stans utom dær den "ska" ta in luft via burken? Jag har ett extremt øppet filter och nær jag tar bort "locket" på burken mærker jag ingen skillnad alls. Den "slæpar" på varvet och klipper inte ner riktigt efter gas avslag? Detta hænger nog kanske i hop?

Känns som tjuvluft någonstans.

Sen mår vaccumförgasare inte bra av allt för öppna sportfilter(kan vara en orsak till "släpet")

Och nej förgasaren skall ta luft genom luftburken,luftburken är ju designad för att skapa ett så lämpligt flöde som möjligt till förgasaren,vilket man sabbar när man tar av locket på den.

DOCK är morderna stånkor väldigt strypta denna vägen pga rådande buller/miljökrav därför får man en märkbar effekt när man plockar bort locket,då främst i botten/mellanregistret.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!