Ta bort rökdoft från cigaretter i en bil ?

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Problem av den äckligare sorten…

Har lånat en höst/vinterbil from nu och ca 6 mån framåt, i bilen har ägaren rökt rätt så duktig ungefär varje dag i 4 år så det luktar ju gammalt jävla rökrum :zpy

Några tips på hur man kan bli av med den vidriga odören ? Har funderat på nån speciell rekond. Har inte kollat något pris än. Har än så länge sprutat nån ”neutraliseringsflaska” på klädseln och skall göra det lite bättre men jag lider varje gång jag kliver in i bilen :död

Någon här inne som har haft samma problem?
Någon här inne som jobbar med rekond och kan hjälpa mig?
Någon här inne som vet nån huskur man kan göra typ ställa in ett fat med ättika eller nått.

Tips mottages tacksamt

Har hört det där med ättikan i en burk. Ska tydligen ta väck en hel del. Men se till att INTE spilla...

En burk surströmming under sätet klarar säkert av röklukten. Garanterat efter ett par månader.
Fast en ordentlig rengöring med damsugning osv borde ju hjälpa lite.

Låna ett ozonfilter från Anticimex eller liknande.
Hade det när det brunnit på vårt kontor, all lukt försvann.

Victor skrev:
En burk surströmming under sätet klarar säkert av röklukten. Garanterat efter ett par månader.
Fast en ordentlig rengöring med damsugning osv borde ju hjälpa lite.

Precis, eller så kan jag själv börja röka eller fixa en annan bil :rolleyes:

(vad gäller rengöringen så har jag dammsugit den rätt så duktigt)

Jag köpte nått sprayskit från Mekonomen som ska ta bort lukt från tyger o sånt. Det är bara o spray lager på lager på lager på alger om och om och om och om igen... det har hjälp i min Swift iaf som hade inte allt för grov röklukt dock...

Swedie skrev:
Jag köpte nått sprayskit från Mekonomen som ska ta bort lukt från tyger o sånt. Det är bara o spray lager på lager på lager på alger om och om och om och om igen... det har hjälp i min Swift iaf som hade inte allt för grov röklukt dock...

Var nog precis en sån jag använde även om inte hela flaskan gick åt så har det sprayats en del med en sån, tyvärr kan jag inte säga att det hjälpte.

955i skrev:

Jag vet inte mycket mer om det. En fin liten ozongenerator som stod och pumpade luft/ozon ett dygn och sen var lukten borta.

955i skrev:
Problem av den äckligare sorten…

Har lånat en höst/vinterbil from nu och ca 6 mån framåt, i bilen har ägaren rökt rätt så duktig ungefär varje dag i 4 år så det luktar ju gammalt jävla rökrum :zpy

Några tips på hur man kan bli av med den vidriga odören ? Har funderat på nån speciell rekond. Har inte kollat något pris än. Har än så länge sprutat nån ”neutraliseringsflaska” på klädseln och skall göra det lite bättre men jag lider varje gång jag kliver in i bilen :död

Någon här inne som har haft samma problem?
Någon här inne som jobbar med rekond och kan hjälpa mig?
Någon här inne som vet nån huskur man kan göra typ ställa in ett fat med ättika eller nått.

Tips mottages tacksamt

WAUNDERBAUM :yoparty

Ättika, du får jobba lite på doseringen, ställ in en burk med ättika och vatten i bilen och låt stå över natten.

Jo! eller det var iallafall vad jag fick lära mig i skolan.

Men jag har nollkoll på detta men de som var och städa på kontoret efter branden förklarade den som en ozongenerator. :va

Kolla faktiskt med rekonden på helgjobbet om vad det kostar o sanera en inrökt bil... 6000.- Ha så kul!

Ozonaggregat e skitbra,problemet med att använda det i en bil är att allt som är av rent gummi måste avlägsnas,och som ni vet blir det en hel del.Annars åldras gummit o blir torrt o vittrar sönder.En polare som jobbade på en saneringsfirma provade nämligen på sin gamla volvo en gång i tiden,o nog fan lukta den som ny efteråt,men allt gummi typ lister o vissa kablar blev bara pulver.

Forsätt med tipsen :tummenupp

För dagen så börjar jag med ättikan... får se om det är nått bättre i morrn.

955i skrev:
Forsätt med tipsen :tummenupp

För dagen så börjar jag med ättikan... får se om det är nått bättre i morrn.

Ställ in fat med ättika som vissa säger, lite över allt i bilen..lovar att det funkar..

Alex: Annars bytlånar vi bilar över vintern.. Jag har ny doftgran i min.. :D
Ser fram emot att få sätta tänderna i en Honda med röklukt.. :rofl

Har själv fått bort rök lukt med att blanda billigt rakvatten med vatten och spraya med en blomspruta i bilen.. Och det funkade.. bilen kunde iof inte användas på en vecka då det luktade raggare som F#n...
Det var sista utvägen för mig.. Tyckte inte det var värt att lämna in den på rekond.. (=billig bil)

Iceman1975 skrev:
Alex: Annars bytlånar vi bilar över vintern.. Jag har ny doftgran i min.. :D
Ser fram emot att få sätta tänderna i en Honda med röklukt.. :rofl

Har själv fått bort rök lukt med att blanda billigt rakvatten med vatten och spraya med en blomspruta i bilen.. Och det funkade.. bilen kunde iof inte användas på en vecka då det luktade raggare som F#n...
Det var sista utvägen för mig.. Tyckte inte det var värt att lämna in den på rekond.. (=billig bil)

Haha... raggardoft!

Byta bil är av, men du har rätt coola lampor i grillen så jag skall tänka på det.. :hihi

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back