Ta bort lösenordskoll i XP?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Tabbade mig lite när jag installerade XP sist och måste nu knacka in lösenord varje gång jag ska starta datorn. Var kan jag ta bort det? Har varit inne under 'User Accounts' och kollat men hittar inget.
 
Du har gjort rätt. :)

Under 'User Accounts', klicka på det konto du vill ändra, och sedan 'Remove My Password'. Funkar enbart om du är inloggad som administratör.
 
Plåtniklas skrev:
..men det finns ju ingen sån 'knapp'? :huvet

Change my password låter väl som en bra idé att börja med?
Finns det inte någon valmöjlighet att ta bort lösenordet efter den knappen? :va
 
Ghost skrev:
Change my password låter väl som en bra idé att börja med?
Finns det inte någon valmöjlighet att ta bort lösenordet efter den knappen? :va
Jag satsar nog en liten peng på det. LOL

//\//\
 
Plåtniklas skrev:
Idiotförklara mig inte, bitte. :gnissla Där under ÄNDRAR man lösenord, inte tar bort. :fakta

Ska försöka låta bli dårå.. :D
Vad händer när du ändrar lösenordet till blankt/ingenting?
Kanske redan provat? :näsblod
 
Det finns program som gör det där åt dig. Jag använder TweakUI (M$ Powertoys) och där finns det (bland annat) en funktion som automatiskt loggar in och skippar den där inloggningsrutan som ändå bara stjäl massa tid.
 
Jag har ingen inloggningsruta även om jag inte har powertoys installerat...

Kan det vara så att du måste skapa ett nytt konto med admin rättigheter för att kunna ta bort lösenordet på ditt riktiga konto??
Det är trots allt MS vi pratar om... :näsblod


:va
 
Plåtniklas skrev:
Idiotförklara mig inte, bitte. :gnissla Där under ÄNDRAR man lösenord, inte tar bort. :fakta
Sorry Plåtniklas, det var inte meningen.

förlåt förlåt
mitt namn är plåt
det är inget att göra åt...

//\//\
 
Har du Microsoft.Net Framework installerat?
Det kan vara det programmet som stökar till det, det gjorde det för mig iaf.
 
Gör så här (om du inte redan löst problemet)
1. högerklicka på den här datorn och välj hantera (manage)
2. maximera lokala användare och grupper och välj sedan användare, här kan du se alla konton i din dator.
3. högerklicka på ditt konto och välj ange lösenord
4. skriv inte in något nytt lösenord utan klicka bara fortsätt och sedan ok.
5. starta om

hoppas det löser sig
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top