ta bort kåpor......lr?

hjorthjon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
hudiksvall
Hoj
då G
bara lite nyfiken.. har fått erbjudande å köpa en yamaha yzf 750 r -96 som gått 2800 mil för 15000.. är de ett rimligt pris?

då ska ja tilllägga att kåporna är lite småtrasiga å att toppkåpan är helt pajj:/

funderar på att stoppa dit en kraschkåpa över so mmaren för att ha råd att köra lite aif.....

sen har ja även funderingen att ta bort kåporna helt... bara för den här sommaren å kirra dom under vintern. men kan man behålla allt orginal? lyse, styre å mätare? bara hänga på blinkisar.........

vore kul å höra lite oliga reaktioner.. å även höra om de e möjligt ur besikningssynpungt....

*tjillivippp*
 
Kåporna e så jävla fula på den där ändå så ta bort dom i vilket fall!
 
mja... de va juh oxå ett svar.....

kanske e ja som ställt en dum fråga.... eftersom ja får ett dummt svar... .vem vet... *funderar*
 
sorry!

skaffa dig ett annat framlyse, typ nåt godkänt enduro lyse, annars ser de för jävligt ut. instrument brukar funka att ha kvar. Besiktningen kan klaga men troligtvis inte. Priset verkar helt ok!!

/ Hannes
 
:) va juh bra att inte bes kommer att klaga aif...... hope so:)

kan man hänga dit nå runt lyre fån nån äldre hoj kanske?



ciaociao
 
ash, ett komplett framlyse kostar inte ås möe, så får du lite plast som täcker för instrumenteringen o annat!
 
Priset är helt okej till att börja med. Om det nu inte är några mer fel än det du beskriver. Antar att motorn funkar som den ska iaf? Själva modellen är ju rolig som lekhoj.

Tycker du ska bygga lite streetfighter av den, fimpa kåporna, fixa ett tolvstöd och ut å träna!! :yoparty
 
hjorthjon skrev:
å ett tplvstöd är????? :confused:

Ett tolvstöd är en förlängning av bakramen med en metallplatta längst ut så man kan åka på bakhjulet i så hög vinkel att den släpar i backen. Att motorcykeln står rätt upp kallas "att tolva". På stunthojar kan du se att det är sånna stöd monterade. Gärna i samband med en lite annan drevning så att cykeln inte går så fort.
 
hjorthjon skrev:
funderar på att stoppa dit en kraschkåpa över so mmaren för att ha råd att köra lite aif.....


Du kan ju köpa kraschkåpor o fixa till dom med lyse mm så den blir godkänd hos bilprovningen...

Om framljuset + kåpstaget är helt är det ganska enkelt krävs mest tålamod.

Hör med http://s-racing.se/ om det finns kåpor till den hojen.
Har en polare som har letat kraschkåpor ett halv år till sin ninja o det är ju trist om det skulle vara lika svårt till denna modell.
 
hojjen ja kollat på är nerlagd.... kåporna är skadade men går attt laga å lackar gör en polare no prloblemo där...
men toppkåpan å glasent är juh helt pajj:/ finns dock på s-racing för 2000 komplett med glas.

därimot vad handlaren inte sa på tele å på bild var att styret e snett gentimot framhjulet??

nu påstår han att det bara är att vrida styret tillrätta efter att skruvat loss vid kronan? stämmer de?

OM benen skulel vara böjda så skulel han räta dom i press med jigg så att domblev raka, säger att de e standartsak att göra så...

blir det bra om man gör så????

vore tacksam för lite svar.......

hittade även en växelpet som va trasig... men den e la inte så dyr? :)

tack pojkar för svaren hitills!!!!!


//jon.
 
hjorthjon skrev:
därimot vad handlaren inte sa på tele å på bild var att styret e snett gentimot framhjulet?? nu påstår han att det bara är att vrida styret tillrätta efter att skruvat loss vid kronan? stämmer de? OM benen skulel vara böjda så skulel han räta dom i press med jigg så att domblev raka, säger att de e standartsak att göra så...
blir det bra om man gör så????
vore tacksam för lite svar.......
hittade även en växelpet som va trasig... men den e la inte så dyr? :)
tack pojkar för svaren hitills!!!!!
//jon.

Kan mycket väl vara så att det rätar till sig om du släpper på alla skruvar och sen drar åt igen. MEN om gaffelbena är böjda så ska du nog vara lite skeptisk. Det där med att räta ut dem i press ha då aldrig jag hört talas om. Ska bli intressant att höra om nån annan som läser det här har provat det eller vet om det alls går. En växelpet är ju inga problem, kolla bara så att axeln är okej, inte krokig eller rensad på splines.

Jag skulle då iaf fortfarande hellre bygga streetfighter av den än börja laga och köpa kåpor, tveksamt om det går att få igen de pengarna. Dessutom kan den där cykeln vara skoj som streetfighter men knappast som racemaskin med alla kåpor.
 
Kreuger skrev:
Kan mycket väl vara så att det rätar till sig om du släpper på alla skruvar och sen drar åt igen. MEN om gaffelbena är böjda så ska du nog vara lite skeptisk. Det där med att räta ut dem i press ha då aldrig jag hört talas om. Ska bli intressant att höra om nån annan som läser det här har provat det eller vet om det alls går.

Jodå, det gjorde jag med mina efter en vurpa i somras. Det ena benet var bara ett par millimeter snett men det andra avvek cirka 25 millimeter på mitten. Men det är viktigt att benen inte fått en skarp knäck som kan fungera som en brottanvisning senare. Efter rätning i manuell pressbänk blev avvikelsen midre än en halv millimeter på det värst skadade benet och inte mätbart på det andra.
 
Snett styre är man van vid efter en vinter på en XT. Brukar räcka med att lossa ena sidan av undre gaffelkronan o pressa lite mot en vägg eller liknande.
 
:) ja f¨år nog be handlaren å kolla upp Om benen e krokiga lr inte.... skuel gå så fort enligt honom att jag borde få det som "prutning" på hojjen:)

växelpeten va bara av just vid pinnen som mna har foten under.. så axel är itne skadad....

de där lät illa.. men ni fattar nog va ja menar:)

vore juh onekligen kul å göra streetracer av den, låter riktigt kul.
mne då måste man väl ändra styre å så oxå? kan väl inte bli kul med orginal styre?? lr??

har läst på forumet om olika lysen... men nån som vet ett billigt?? å vart man kan köpa?

helst då med lyse, å som orginal mätare får plats bakom.....

ännu mer tack för svar..... ja e som sagt lite ny på de här..... hoppas ni orkar med mig;)
 
URRninja skrev:
Jodå, det gjorde jag med mina efter en vurpa i somras. Det ena benet var bara ett par millimeter snett men det andra avvek cirka 25 millimeter på mitten. Men det är viktigt att benen inte fått en skarp knäck som kan fungera som en brottanvisning senare. Efter rätning i manuell pressbänk blev avvikelsen midre än en halv millimeter på det värst skadade benet och inte mätbart på det andra.

Där ser man....

Det var ju bra.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top