Ta bort gammal och montera ny tankpad

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Halloj alla.

Sitter och filurar kring att byta tankpad till en snyggare och inte lika sliten. Enda probzet är väl att jag aldrig har tagit bort en gammal tankpad innan. Går det att över huvud taget få bort den gamla paden utan att slita med lacken under?? Kanske grunda med något medel innan, men man vill ju inte förstöra lacken runt omkring paden heller....

Någon som har erfarenhet och tips??

tacksam för alla svar.

//Morphine

lacken lossnar inte...(inte en vettig lack iaf)
slit och dra sen får du tvätta bort limrester som blir kvar

Värme är skiten. Värm med en hårfön eller en varmluftspistol så går den av lätt. Värm bara på det ställe där du drar och se till att inte ösa på för fullt med vamluftspistolen på nära håll, så skiten börjar brinna.

Hur smidigt som helst.

Tog bort min gammla tankpad med hårfön. Gick bra blev kvar lite lim på tanken men det gick att waxa bort.

Fan va bra. Låter inte som det är så feta probz ändå alltså. Ska värma med fön eller pistol så verkar det ju lösa sig. Gött gött.

Tack för svar

//morphine

Jag drog av min efter att ha värmt den lite med en hårfön. Limresterna tog jag sedan bort förbluffande lätt med 5-56.

samma som over, hårføn och lite citrus cleaner...inga probs...har provat sjalv..

Som tidigare sa: Var riktigt försiktig med varmluftspistolen, min lack på en bil jag hade började koka när jag skulle ta bort texten där bak...det syntes på nära håll att lacken var lite bubblig...

Tog bort paden på tjejens hoj,, jävla slit att vaxa upp det igen... men värme o lösningsmedel behövs...

Värm med hårfön och använd sen en nylonkil och ta av den. Rester av limmet tar du bort med en honungspuck.

a9mp2.jpg

Jag får f.n inte bort klistret. Har testat skrika, thinner, borra, lösningsmedel, varmluftspistol, :popcorn, t-röd, :ligga, WD-40, bensin men inget hjälper. Snart testar vi dynamit!

Någon som har bra tips på hur man får bort skiten? Det är stenhårt. :(

Jag får f.n inte bort klistret. Har testat skrika, thinner, borra, lösningsmedel, varmluftspistol, :popcorn, t-röd, :ligga, WD-40, bensin men inget hjälper. Snart testar vi dynamit!

Någon som har bra tips på hur man får bort skiten? Det är stenhårt.

Kanske testa detta http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=78092 Jag har använ detta med riktigt bra resultat.:yoparty

Någon som har bra tips på hur man får bort skiten? Det är stenhårt.

Kanske testa detta http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=78092 Jag har använ detta med riktigt bra resultat.:yoparty

Enda felet är att närmaste biltema är 27 mil bort men tack för att du försökte. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti