Ta bort dieselbox

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Köpte en 318d f31 här om dagen, och upptäckte precis att den har en dieselbox från dieselkraft monterad. Denna vill jag inte ha då jag ska lämna in bilen och göra en riktig optimering istället.

Drar man bara ut alla kontakter? Ska detta ersättas med något annat? Eller sätter man några pluggar i kontakterna? För dessa ska väl inte lämnas öppna?
 
Du drar ur alla medföljande ledningar från boxen, det är dubbelkontakt på varje, turbotryck, kamaxellgivare osv.
 
Insåg att det är väldigt simpelt. Får ta på mig dumstruten!

Någon som har erfarenhet av optimering på en 318d? Vill både få ned förbrukningen samt lite mer effekt.
 
318 d får mig å tänka på Mercedes Sprinter, men de värkar inte vara den modellen frågan gäller..
 
Det är en BMW 318d från -14. 2 liters fyrcylindrig med dubbelturbo. 143hk. Vill som sagt ha lite mer kraft men framförallt samma eller lägre förbrukning.
 
Någon som har erfarenhet av optimering på en 318d? Vill både få ned förbrukningen samt lite mer effekt.

Satt på en lunch med bland annat en dam (ingenjör) som klagade på sin nya Volvos bränsleförbrukningen.
Jag föreslog chiptrimmning
Svar: Men det har jag ju redan gjort för att öka motoreffekten !
:D:D:D:D:D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top