Ta bort dekaler på bästa sätt

Felix skrev:
Hej!
Skall fixa till en sorglig kåpa och måste börja med att få bort alla dekaler, vilket är bästa sättet att göra detta på???
/Felix
Varmluftspistol är OK, men för gixxer 02:ans jävla-original-varingsdekaler har man redan en lackskada på tanken även vid ny hoj pga limmet från dekalerna!!
:kulspruta

Jag har hört att silikonborttagningsmedel är bra för att lossa dekaler, men jag har inte hittat något att köpa...

heh, tycker ni det é svårt med dekaler från nya hojjar??
då ska ni känna på dekaler som suttit i 10 år :tungan..
va just d jag vart utsatt för.. dekalerna gick bort relativt enkelt men limmet.. usch jah.. gnugga kanske 30 sekunder (kanske längre) på en punkt som é max 5x5 cm och gå sedan snabbt på att med antingen fingrarna eller en lite sträv handduk (när skavsåren på tummarna blivit extrema :D) att trycka bort limmet med hjälp av den friktion som skapas :gnissla.. d é tungt men går om man é förbannat envis.. :tummenupp

Rengörning

Använd inte bensin!, Använd celulosa förtuning istället finns hos din lokale målare firma. Suveränt att ta bort limrester med!

Sprayburk från Biltema som heter "Label off". Doftar citrus. Kostar 59:-(tror jag)

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back