Ta bort carbonskydd

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
När jag köpte hojen så satt där på (sitter) carbonskydd på tanken. Men jag tycker detta är fult och undrar om ni har några tips och trix på hur man på enklast sätt tar bort detta märke utan att skada lacken....om det går vill säga?

Hade ett som jag tog tag i kanten och sen öste på med Vallaväck på trasa.. då försvann det och klisterresterna tillslut efter lite jobbande.

Funkade åt mig iaf.

Min far som är gammal lackerare tyckte vallaväck var lämpligare/trevligare för lacken än något starkare alternativ.
Sen så fanns det ju hemma också, så inget man var och inhandlande.. påverkade förståss valet av vätska lite..

Prova att värma med en hårblås på skyddet så klistret blir varmt, sedan lossnar det lätt.

Hårtork rockar. Sedan för att få bort de små klisterrester som kan bli kvar, bara ta lite kemiskt ren bensin (gripen) det skadar inte lacken heller. Funkade primadore för mig, jag har tagit bort en drös med klistermärken på detta vis.

//Fredda

Jag tackar för all information om detta. Blir väl att låna tantens hårtork skulle jag tro :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph