Ta Bort ABS

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Kan man bara rycka sladdarna från ABS på en hoj så man slipper skiten?

Ingen vet hur man kan få bort ABS på en hoj? :confused:

Last edited:
Kanske berätta vilken hoj det gäller. Och vad du vill uppnå, t.ex. 'bara' urkopplad,
viktbesparing, el. nåt annat.
/u

Svar yes bara att rycka kabeln från givaren på hjulet. Vet inte om du måste nolla felkodssystemet på verkstad när du ansluter den igen?

Med andra ord så kan jag rycka kablarna så slipper jag bry mig sen?

Saken är att det handlar om en ER6 som ska gå ER6 Cup och ABS SUGER FETT!!

Är det en begagnad då? Annars var det väl inte så smart att köpa ABS. :tungan Finns ju fördelar också med att kunna pallnita oavsett hur trött man är, även i regn. Prova innan ni rycker några kablar, tyvärr är den ju lite tyngre med ABS-komponenterna kvar och jag misstänker att bromskänslan påverkas negativt också av mer vätska/längre ledningar.

Vilken ER6 har ABS som standard...

Rent teoretiskt sa kan det bli kladd med reglementet men efterssom cykeln saljs aven utan sa far man hoppas att ingen klagar. Det ar bara att plocka bort allt vad elektronik och sensorer heter och skaffa en specialgjord bromslang fram.

Vilken ER6 har ABS som standard...

Rent teoretiskt sa kan det bli kladd med reglementet men efterssom cykeln saljs aven utan sa far man hoppas att ingen klagar. Det ar bara att plocka bort allt vad elektronik och sensorer heter och skaffa en specialgjord bromslang fram.

Bromsslang från en ER6 utan ABS passar fint,,

ABS funkar säkert, men man har NOLL koll och noll känsla även i regn o 2 PLUS grader..

Testade den idag,, funkar sådär på övergångställen,, hjulet glider stötvis.. Bakbromsen ska vi inte tala om,, ingen som hälst känsla den bara klagar så fort man rör den,, man kan ju inte ställa upp i sladd med ABS,, Känns drygt..

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd