Ta av hjulen

Fram brukar stödet vara försett med piggar som skall in i hål under gaffelbenen.
Bak är det en platta du skjuter in under svingen på var sida om däcken. Dock funkar detta inte om du har depåstöd med fäste för bobiner...

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Depastod-bak

www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Depastod-fram/

Mitt depåstöd fram ser ut på det visset med piggar, så det blir till att brassa ner till biltema o införskaffa mig ett bak depåstöd med plattor. Tack för hjälpen :) Förresten du verkar ju kunnig o så. Hur byter man kopplingen på en r1a? Förklara gärna ingående med en massa detaljer. Mvh Oskar

Sen när du ändå är igång så får du gärna förklara hur man byter packboxarna på en gsxr k7 också. Även hur man byter på bromsbelägg på r1 och k7an. De borde väl vara samma skit eller? Även katen planerar jag på k7an ska bort. Är det bara att borra ut skiten eller behöver man byta röret som katen sitter i? Finns det någon fara för motorns hälsa o plocka bort katen? Tack på förhand

Last edited:
Har på drygt 20 års hojägande aldrig någonsin använt ett depåstöd. Hade jag haft ett par skulle jag mest bara bli irriterad på att de tar upp plats i garaget bara för att användas nån gång vartannat år.

Hänger ju lite på hur mkt plats man har i garaget.

Personligen har jag hängt dem på väggen, och blir det trångt i garaget så står hojen på dem då den tar mindre plats upprätt och kan flyttas in i hörnet ordentligt stående på stödet.

Sen låter din lösning lite jobbig att packa in i bilen när man ska se snabb ut i depån. Jävligt jobbigt att hänga nåt i taket på Mantorp!

Sen låter din lösning lite jobbig att packa in i bilen när man ska se snabb ut i depån. Jävligt jobbigt att hänga nåt i taket på Mantorp!

Trodde du skulle säga att det lät jobbigt att ta med garagetaket till Mantorp...

Men det är ju för att ni som håller på med att skruva hoj anses ska ta LÅGT betalt för delar, och jobba gratis eftersom ni får jobba med nåt så kul som hojar och ta hand om folks ögonstenar.

Jag skulle nog ta 100-150 pix för att orka lägga om däck på löst hjul om det är till nån man åtminstone känner lite grann (hemmapulgrejer förvisso, så det tar ju lite mer tid), och då svart så det går rakt ner i fickan.

200 för däckskrängeri+balansering ger inte många kronor efter avskrivningar och skatt, fördelat på en del tid trots allt.

Jo så är det ju!
Inte för att det blir så jäkla kul i längden att försöka få liv i en äcklig kawa från 83 som ägaren inte vill ska kosta mer än 1500:- att fixa och den verkliga kostnaden skulle egentligen vara 20000:-
"den läcker ju bara lite olja" :D

Nä det är inte mycket över men man får vara snabb som en blixt!

ok.

Tar 200 för byte löst och 400 på hoj...
Redan där pustar folk.

Jag tycker 200kr är ett kanonpris om en fackman ska göra jobbet. Jag betalar 250kr på Däckia i stan för att byta två däck när jag kommer med fälgarna och nya däck löst. Inget att snacka om tycker jag.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph