.mac
Hajjper Spårts
Pommes skrev:2415244Den här är bra.
http://www.slayradio.com/mastering_swedish_lesson_2.php
En engelsman som förösker lära sig svenska, lektion 2 är just särskrivningar.
Lyssna och garva läppen av er.
Den var ju råkul
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pommes skrev:2415244Den här är bra.
http://www.slayradio.com/mastering_swedish_lesson_2.php
En engelsman som förösker lära sig svenska, lektion 2 är just särskrivningar.
Lyssna och garva läppen av er.
Jag har även blivit underrättad att man inte får tanka över huvud taget med hjälm på huvudet. Detta kan ju te sig extra konstigt när man som jag alltid tankat med kort. Skall dock tilläggas att jag aldrig har blivit tillsagd att ta av mig hjälmen när jag tankar, även om jag oftast behåller den på när jag tankar på kort.freddexwing skrev:2412674På endel bensinmacker finns det en dekal:
"Ta av hjälmen i butiken!"
Det är väldigt störande. Normalt brukar jag ta av mig hjälmen och lägga den på pumpen när jag tankar och sen ta med den i butiken i armvecket, (som en korg med ägg) men i dessa butikerna ska man tydligen behålla hjälmen på för att sen ta av den I butiken.
Inte fan orkar man om man som jag tagit av mig hjälmen innan ta på den igen för att ta av den I butiken...
/Fredde
Briljanto skrev:2412829Fel meddelande
Av Jenny Öberg.
"RÖK FRITT". Du står där och ser dumt på skylten ............
Henning! skrev:2412685Under hjälmen har jag "rånarluva".
Detta brukar irritera bensinmackspersonal något infernaliskt då jag har den på efter att ha tagit av mig hjälmen. Ändå har jag ingestans sett en skylt som undanbeder ansiktestäckande beklädnad.
Å andra sidan står det inte på skylten NÄR och VAR i butiken man ska ta av sig hjälmen. Efter betalning kunde vara lämpligt kanske?
/H

Marcus1231 skrev:2415437Den var ju råkul![]()
![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |