Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet hur man tar bort vanliga nitar, dessa är ju dock helt plana. Hur fan får man dit nya LIKADANA inte vanliga.
Måste dom nya ha en plan topp? Dom vanligt fungerar ju..
snyggare med plan topp, men vete fan vart man köper dem eller hur man får dit dem det är det jag undrar men alla på detta jävla forumet är i princip 12bast.
alla på detta jävla forumet är i princip 12bast.
snyggare med plan topp, men vete fan vart man köper dem eller hur man får dit dem det är det jag undrar men alla på detta jävla forumet är i princip 12bast.
Det där är ingen sk.Popnit, utan en solid nit.
För att montera dit en likadan nit så gör du så här:
- Demonterar gavlarna på sliponent, dom sitter säkert med likadana nitar som du borrar bort.
- Plocka ut innehållet, dämpull, mittrör, ev. stödplåtar.
- Borra bort nitarna som håller fästet.
- Med en rak luftslipmaskin med sliprulle, slipar du innifrån bort den delen av niten som du inte bara kan trycka in.
När du sen gjort det du ska med det rensade sliponet så monterar du ihop det i omvänd ordning:
- Med ett så grovt rör som du får in i sliponet som mothåll, nitar du fast fästet utifrån med en nit som passar.
- Monterar tillbaka allt som du plockade ut.
- Nitar fast gavlarna.
/KentW
Tack så mycket, detta var det svar man var ute efter! istället för "rinkeby-nyckel" osv...
Det jag ska göra är att bara plocka bort gaveln, detta röret är från en 2008 CBR som jag svetsat om till min k6:a för att jag ville ha lågt rör och inte som alla akra/yoshi är till k5/k6. Så gaveln sitter bara där i onödan (fästet till CBR) så vill bara plocka väck den och sätta igen med solid nit så det inte är hålVart kan man köpa denna nit varianten?
Om jag vore du skulle jag nog faktiskt prova att borra.
Ev med hjälp av en borrmaskin och en borr.
Kan det funka?
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT