Ta av batteriet på husan..?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Gäller -02 modellen. Ovanför batteriet sitter det ett plastskydd, sitter det fast på något mer vis än med gummibanden tvärs över?

Ifall inte, hur ska plastskyddet vinklas för att dras ut?
Börjar bli kallt nu så jag vill inte riskera att knäcka den.

på min var det lite kablar som satt fast med buntband i locket men annars är det bara att känna sig fram lite försiktigt å lirka bort det. men sen måste du väl plocka bort startmotorn för att få bort batteriet? det gjorde iaf jag.
/mvh erik

Sitter bara med gummibandet. Bara att lossa det och lirka bort plastkåpan. Den håller för lite våld och minusgrader, i alla fall gjorde min det.

[edit] tyson han före. Ska du ta bort batteriet så är det lättast att ta bort startmotorn innan, har hört någon som fått bort batteriet + korgen bakåt men vet ej hur dom burit sig åt.

Last edited:
nu hade evil_martin fel igen :)
enklast är att lossa bakdämparen i övre fästet och ta ut det bakifrån. Det GÅR att få ut det på högra sidan utan att bort startmotorn oxå men det är ett jävla pillgöra.

Supermoto skrev:
nu hade evil_martin fel igen :)
enklast är att lossa bakdämparen i övre fästet och ta ut det bakifrån. Det GÅR att få ut det på högra sidan utan att bort startmotorn oxå men det är ett jävla pillgöra.

Kan tyvär inte göra det, saknar en mega xxl insektsnyckel till spärrskaftet =/.

Hade faktiskt tänkt att plocka av startmotorn och köra den vägen :)

3é advent idag, inte första :7peta

Hum, batteriet var lite större än orginal i alla fall, fick plocka ur allt med den där irriterande kåpan kvar. Men, självklart så har man en viss otur, plockade av + sladden på startmotorn och tappade den självklart innan jag han isolera den :död. Fick en trist blixt av det när den svängden in i metallhållaren till batteriet, så finns den några bra punkter jag kan mäta upp elsystemet på så jag inte har grillat det?

Carpe me skrev:
Hum, batteriet var lite större än orginal i alla fall, fick plocka ur allt med den där irriterande kåpan kvar. Men, självklart så har man en viss otur, plockade av + sladden på startmotorn och tappade den självklart innan jag han isolera den :död. Fick en trist blixt av det när den svängden in i metallhållaren till batteriet, så finns den några bra punkter jag kan mäta upp elsystemet på så jag inte har grillat det?

Nja, det ska inte vara någon fara när det gäller + matningen till starten. Den passerar inte elsystemet sas.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back