Ta A kort norrort (sthlm)

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
Orion fiddy 07
Hej! ska nu ta A-kortet så fort som det är möjligt :P borde man gå intensiv kurs eller kan man köra vanlig körskola? någon som kan rekommendera en körskola i Norrort? Stockholm,

om ni har några andra tips ang ta kortet fort är dom välkomna :)

Beroende på vart mer specifikt norrort är så skulle jag vilja slå ett slag för Österåkers trafikskola.
Där hänger det mest på en själv hur snabbt det går, enligt min (personliga) åsikt så håller dom inte kvar dig för att försöka mjölka dig på pengar. Tog mig 1,5 månad totalt från att körkortstillståndet damp ner i lådan tills jag hade lappen i näven. :tummenupp

Om Robban pallar i år igen - Sollentuna trafikskola. Håller till ute på driving ranch med konbanor o sånt. Du får antagligen ta lite fler lektioner än på många andra körskolor, men man lär sig lite mer med.

City Trafikskola i Sumpanär mitt tips. De har intensivkurser, beror ju lite på vad du kan sedan tidigare. Jarla har rykte om sig att kräva mååånga lektioner, enligt vissa i onödan...

Har inga tips på var du kan ta kortet men skulle inte direkt rekommendera jarla, tog mina första två lektioner där och de kändes inte det minsta intresserade av vad de kunde lära mig utan mer av hur många fler lektioner jag skulle "minst" behöva

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph