T67 supra vs 04 gixxer

Jag blev piskad av en Porsche Cayenne Turbo S :huvet (2,5 ton väger den tror jag) men den har en V8 på 512 hästar så efter 180 hade jag inte en chans :gråta

Nu är det bara att vänta på första twinklagomålet... :corn
 

Finns väldigt få moppar som vinner mot en vässad bil i farter över 200km/h+ varför jag tycker att 600'a föraren gör ett helt ok arbete mot Supran!!

/Fürstenhoff.
tänkte just säga de, låter som en ettrig 600cc å då är de inte dåligt jobbat :)
 


Ps!
Om det finns några hormon stinna moppe piloter som nästa vår vill testa lite körning mellan ett par lagom vässade fyrhjulingar som dom tror att dom kan spöa hur som hellst så är ni mer än välkomna att prova på - både rakt fram och när det svänger!! ;)
Ds!

Jag vill vara 1:a på listan :tungan
 
alltid lika kul o läsa när bil kör ifrån båge :) .
visst att den ä trimmad som satan, fan häftigt när en biljävel går som den gör......
 
alltid lika kul o läsa när bil kör ifrån båge :) .
visst att den ä trimmad som satan, fan häftigt när en biljävel går som den gör......

dock så är ju dessa VS filmer rätt kassa i synpunkt å jämförelse, om de ska va rättvist så ska bilen va standard eller så ska hojjen också vara max trimmad med turbo å shit.
 
dock så är ju dessa VS filmer rätt kassa i synpunkt å jämförelse, om de ska va rättvist så ska bilen va standard eller så ska hojjen också vara max trimmad med turbo å shit.

Mjaaa....fordonen ska ju ha liknande effekt/viktförhållande om det ska vara rättvist.
 
När det går riktigt fort, närmare trehundringen spelar det ingen roll om man har 153,7 bakhjulshästar utan precis som fürsten sa, handlar det om vridet. Märker bara från hoj till hoj att vridet gör stor skillnad. cbr1000 och R1 -04 har mer effekt än gsxr1000 -02 men ingen av de accade i närheten så fort 260-299.

Jag vill vara 1:a på listan :tungan

Rakt fram kan det bli match om man får dreva om lite, när det svänger är man rökt.
 
Last edited:
När det går riktigt fort, närmare trehundringen spelar det ingen roll om man har 153,7 bakhjulshästar utan precis som fürsten sa, handlar det om vridet. Märker bara från hoj till hoj att vridet gör stor skillnad. cbr1000 och R1 -04 har mer effekt än gsxr1000 -02 men ingen av de accade i närheten så fort 260-299.



Rakt fram kan det bli match om man får dreva om lite, när det svänger är man rökt.

just vridet som e viktigt.... även luftmotståndet spelar stor roll...

min R1 -00 och kompisens R6 -99 är ju i princip jämna upp till runt 200 km/h..sen försvinner han i backspegeln...

min R1 -00 gjorde 297km/h i mätarfart med kåpor.....257 km/h utan kåpor i S-F utförande...
 
just vridet som e viktigt.... även luftmotståndet spelar stor roll...

min R1 -00 och kompisens R6 -99 är ju i princip jämna upp till runt 200 km/h..sen försvinner han i backspegeln...

min R1 -00 gjorde 297km/h i mätarfart med kåpor.....257 km/h utan kåpor i S-F utförande...

Man skulle kunna säga att det är PÅ GRUND av luftmotståndet just vridet är så viktigt.
 
Jag tycker fortfarande att gixxern piskade supran det är väl dem första sekundrarna som räknas.
 
Jag drog jämnt med min CBR600F mot polarens SP1 när vi rejsade. När vi kommer över 180-200 drar han ifrån mig mer och mer. Vridet som vinner där.
Sedan kommer det alltid vara vinst till en mc mot en bil (om vi inte snackar 600+ hk) i farter upp mot 200-220 km/h. Efter det är det vridet som vinner.
*fnizz*
 
Rätta mig gärna om jag har fel, men vrid = effekt / motorvarv. Det är ju dock summan av vridet och motorvarvet som spelar roll, dvs effekten.
 
Nar man monterar LED blinkers runtom pa hojen, dvs 4 st. Maste man da ha motstand till par blinkers eller racker det med ett motstans till alla 4?

Har iofs inte sett ett motstand med 4 ingangar, finns det?:va
 
3145244 Nar man monterar LED blinkers runtom pa hojen, dvs 4 st. Maste man da ha motstand till par blinkers eller racker det med ett motstans till alla 4?

Har iofs inte sett ett motstand med 4 ingangar, finns det?:va
:hihi

Om du ska ha fyra sladdar till ett motstånd är det ju bara att skarva ihop dom :tomten
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top