t4pp3r's CRM 125

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Måste bara säga grattis till dej för att du inte tog en lampa som skulle sänka hojen :tummenupp

blir nog riktigt snyggt :)

orkar inte kolla igenom tråden så jag frågar:
vad är den senaste nyheten om distanserna och de?



mohaha igge. jag har bara mobbat dej innan:D jag bestämde mej för ganska länge sen att det blir ytterliggare en cyclope i min ägo. bara så jävla kul att driva med någon som är så nyfiken som du e:tuttar


och senaste nytt om distanser är att jag har kontakt fixad. lr a jag har massa kontakter egentligen men en säker kontakt så jag slipper göra det själv. men då tar det 4 veckor till för han har semester. sen har jag 2 kompisar med svarv, den ena är inte hemma men hans far kan hjälpa mej om 2-3 veckor. den andra har inte chuck som klarar tillärckligt stora borr om det inte funkar med träborr.





och btw gubs. min crm ligger mej varmt om hjärtat. kommer lägga ner mkt tid på henne i vinter sen. anledningen till att jag kommit på detta är att jag inte tänkte tanken "jag slänger dej i diket jävla kukhoj" förut när den nöp som jag täntke med nsren så fort den inte starta samt varje ggn jag skulle ta fart och springa igång skiten när jag inte orkade köpa nytt batteri.


jag vill att alla håller tummarna för min skulle mellan 12 och 2-3 då det är den mest spännande händelse under mitt hojliv sker. riva cylinder...... jag tror och hoppas att det inte är allvarligt då jag upptäkte det tidigt och att den startar fortfarande...

nu ska jag sova så jag är fit for fight inför morgondagens rivning. god natt.


Edit: jävlar va långt det blev.
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
tur att du mobba mej (hur ofta får man säga det? :3freak )
för den andra lampan passar verkligen inte

men klart man är nyfiken ;)


mycket snyggt :tummenupp
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
kan lova dej att de hade sett fetare ut som jag hade satt den än han andra snubben.

mycket möjligt
men jag tycker ändå att den lampan inte gör sej bra på en offroad, fighter kan den passa bra till men...

det är min uppfattning

kommit fram till nåt om hur din motor mår?
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
mycket möjligt
men jag tycker ändå att den lampan inte gör sej bra på en offroad, fighter kan den passa bra till men...

det är min uppfattning

kommit fram till nåt om hur din motor mår?




ja den verkar må hur bra som helst. jag fattar fan inte va som kan ha hänt. möjligen att den har nypit till i avgasbryggan för nicasilbeläggningen verkar vara tunnare/borta på själva bryggan. nån som ver om detta gör nåt? men kolven har inga märken som tyder på detta så jag vettefan.

det ende felet jag har hittat var att stiftet va kritvitt vilket det inte har varit innan. det kanske kan bero på att sista tändningen gått utan smörjning?


jag har ingen aning. ska beställa hem en ny kolv och slänga i å hoppas på det bästa. förhoppningsvis kommer allt på en ggn. röret kommer nästa vecka. mätaren denna veckan och även lager till fälgarna. så vi får se. nästa uppstart kanske blir med ett arrowrör:D
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Här gick det inte fort.. orkar inte läsa igenom tråden så jag frågar istället, när sätter du dit nya lyset o skärmen och det ? :) kmr nog bli jävligt nice! :yoparty
 

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Ort
kungälv
Hoj
ingen :(
för att vi ska stunta och grejer innan och då e han rädd att ramla och skrapa allt... så har jag fått det förklarat iaf
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
för att vi ska stunta och grejer innan och då e han rädd att ramla och skrapa allt... så har jag fått det förklarat iaf


stämmer mycket bra lilla nisse:pannkyss


btw jag har börjat plast min sadel idag:yoparty.

jävlar va kladdigt det va. min far skakade på huvvet som vanligt men de kan nog bli bra till slut:)
 

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Fs650 -04
jupp. står en bit upp. dock värre än jag trode. litet sketnyp. kolven mår bättreä n cylindern. nikasilet på avgasbryggan mår inge vidare så de blir nog en ny cylinder.

går ju att lämna in den på behandling, så slipper du köpa en ny.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
går ju att lämna in den på behandling, så slipper du köpa en ny.



kostar lika mkt. lr a. kronen köpte tydligen ny cylinder ink kolv för lite över 2k. sökte lite på forumet igår, hitta en som köpte orginalpaket för 2100. dock va det ett tag sen. bad om en offert och fick svar på det idag. inte jätteskoj. packningar, nållager, cylinder, kolv, ringar osv för 8500. a vesst. sug min kuk. kostar de så mkt flippar jag över. för ska jag skicka iväg den för å lägga nytt nikasil blidde de inge mer hoj för mej i sommar:huvet. tar minst 4 veckor och har hört folk som väntat 2 månader osv. inte jätteskoj. funderar ärligt talat på att slänga i allt som va å köra tills den går igen:D om jag ändå ska köpa nytt så....
 

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Fs650 -04
kostar lika mkt. lr a. kronen köpte tydligen ny cylinder ink kolv för lite över 2k. sökte lite på forumet igår, hitta en som köpte orginalpaket för 2100. dock va det ett tag sen. bad om en offert och fick svar på det idag. inte jätteskoj. packningar, nållager, cylinder, kolv, ringar osv för 8500. a vesst. sug min kuk. kostar de så mkt flippar jag över. för ska jag skicka iväg den för å lägga nytt nikasil blidde de inge mer hoj för mej i sommar:huvet. tar minst 4 veckor och har hört folk som väntat 2 månader osv. inte jätteskoj. funderar ärligt talat på att slänga i allt som va å köra tills den går igen:D om jag ändå ska köpa nytt så....

Fan va surt :S är det så dyrt med honda delar? jag kom undan billigt med kolv å cylinder. 3500 eller nått sånt
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Fan va surt :S är det så dyrt med honda delar? jag kom undan billigt med kolv å cylinder. 3500 eller nått sånt

tydligen:gnissla

dom har varit billigare tror jag. sökte lite igår och de va flera st sopm hade köpt honda orginal cylinderkit inkl kolv för mellan 2 och 2,5 lappar.

vettefan hur jag gör.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Nsr grejerna passar väll.. På [FONT=Verdana, Arial, Helvetica]www.geiwiz.de har dom billiga delar
[/FONT]


jorå dom passar. men jag vet inte riktigt hur jag skall göra. ringde mailade lite förut. två olika prisförslag på orginalprylar. 7500 för cylinder och kolv eckl ringar. vet inte om nåt mer ingår. 8500 för kolv cylinder ringar packningar lager. allt. dock lite väl häftick tyckte jag då va.

Edit: vill vara hemlig så jag tar bort lite skit här:tuttar
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top