T R E till gsxr

gsx1000r-01

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
gsx1000r 01
T R E modd till gsxr

finns det nå sätt att få fram samma effekt som tre modd ger utan att köpa den jag har hört att det ska gå hur gör man????

Last edited:
Crille skrev:
Hur menar du då? förklara lite bättre...
ursäkta jag har skrivit lite fel... jag menar finns det nå sätt att få fram samma effekt som tre modd ger utan att köpa en???? går det att koppla om själv eller måste man ha tre modd...

Det är ju bara något motstånd som behövs, söööök finns massor om detta

gsx1000r-01 skrev:
är det nån som kan säga om det ger nån skillnad med tre modd??????
Enligt Sandstream71:

Vad är TRE?
TRE står för Timing Retard Eliminator och är en mycket enkel konstruktion som lurar ECU:n (Engine Controll Unit) att tro att växel nummer 5 är i hela tiden och därmed ge full effekt på alla växlar.
Från GPS:en (Gear Position Sensor) går 3 kablar till ECU:n och de är skarvade med en kontakt som man delar på och kopplar in TRE-kretsen på. Inga kablar behöver klippas.
I TRE-kretsen sitter ett motstånd på 15K ohm eller 6.8 K ohm och vilken man ska ha beror på vilken hoj man har.

Du kan klippa kablarna som är standard och löda på ett motstånd...

Det som skiljer är ju på ett riktigt TRE modd så är det ju *stock* kontakterna som är orginal på hojen så du slipper klippa kablarna....

Och JAAA det märks när man har en TRE modden monterad :yoparty

gsx1000r-01 skrev:
ursäkta jag har skrivit lite fel... jag menar finns det nå sätt att få fram samma effekt som tre modd ger utan att köpa en???? går det att koppla om själv eller måste man ha tre modd...

Crille skrev:
Och JAAA det märks när man har en TRE modden monterad :yoparty
Då kanske min teori om att skillnaden med eller utan TRE-modd är större på en R1000 än en R750 :va

Tyvärr så kan inte jag yttra mig om hur mycket man märker på en 750 men på min 1000 märks det,hojen blir mera ettrig......

Ska montera på en 750 nästa vecka då får jag se hur mycket det skiljer från standard till moddad....

sandstream71 skrev:
Då kanske min teori om att skillnaden med eller utan TRE-modd är större på en R1000 än en R750 :va

Crille skrev:
Tyvärr så kan inte jag yttra mig om hur mycket man märker på en 750 men på min 1000 märks det,hojen blir mera ettrig......

Ska montera på en 750 nästa vecka då får jag se hur mycket det skiljer från standard till moddad....
Jag har gjort det på min och märker nästan ingen skillnad alls (har en med switch).
Om du kommer ihåg och har tid får du gärna PM:a mig och berätta vad du kom fram till med 750:n :tummenupp

Vad händer när du varvar upp hojen till ex. 4000rpm sedan drar in kopplingen???

Om allt funkar som det ska, så ska hojen droppa i rpm typ från 300-1000rpm (Olika)på 750R-1000R.....

Märker du inget alls på låga var typ upp till 8000-9000???

sandstream71 skrev:
Jag har gjort det på min och märker nästan ingen skillnad alls (har en med switch).
Om du kommer ihåg och har tid får du gärna PM:a mig och berätta vad du kom fram till med 750:n :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman