Törstig - Tyskland

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Är det någon som kör till Tyskland nu för tiden?

Jag är törstig.

[YOUTUBE-ID]qmG6yZGCS4c[/YOUTUBE-ID]

Jönssonligan får guldfeber är det. Klippet är från när dom väntar på Fritzen som skall värdera chiiipet. :)
"nicht möglich" uppfattar Sickan som "Är de mögligt?" :D:D

Fan vad bra dom gamla filmerna är.

Last edited:
Var ett bra tag sedan jag var och storhandlade i tyskland. Brukade bli ett par gånger om året men nu har jag dock inte bytt kärra på länge tyvärr. Bättre var det förr :huvet

Min granne jobbar för scanbolaget eller vad det heter som har bordershop. Kan höra med honom vad en platta eller flera ligger på med frakt (hans privata beemer).

Stortryne o Gaset tar min crossbuss o åker ner imorn, men ja vet inte om de kommer ha någe över till andra än sig själva. De va noga mä o kolla upp maxlast o sånt, de ville inte köra med överlast o riskera att få det beslagtaget. Men pma dem o fråga vetja.

Det låtar numera åt att jag åker ner själv. Tänkte ta med mig ett redigt lass tillbaka. Är det någon annan som är törstig såhär före jul går det bra att skicka pm ;)

För oss nybörjare... Vart i tyskland ska man åka? Några speciella ställen där det är billigt? Bron eller stenaline? :)

För oss nybörjare... Vart i tyskland ska man åka? Några speciella ställen där det är billigt? Bron eller stenaline? :)

Ska du åka billigt du en dagsbiljett med Scandlines, Helsingborg-helsingör och sen Rödby - Puttgarten.

Ska du åka najsigt tar du båten till Kiel :)

Gammal info, men men: Ska man spara extra åker man förbi den där pråmen som ligger i Puttgarten och tjackar billigt i nästa stad. Men det är så bekvämt att ha allt på ett ställe, så många och även jag tar pråmen.

Gammal info, men men: Ska man spara extra åker man förbi den där pråmen som ligger i Puttgarten och tjackar billigt i nästa stad. Men det är så bekvämt att ha allt på ett ställe, så många och även jag tar pråmen.

Beror lite på vad man ska ha.

Pråmen är billigast på svenneölen.

Spriten är billigast på Lidl och finöl hittar man på Calles.

Det är iaf så jag brukar göra.

Det är det så billigt just nu ?

Danska kronan ger ju bara 69,57 tillbaka på en svensk hundring och Euron ger dig 9,72.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT