Törs man köpa den måntro

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Hej
Har sett en billig ford Scorpio kombi (men är inte alla fordar billiga förresten hihi) Nåja saken är den att den är påkörd bakifrån men dragkroken och stötfångaren tog smällen. Problemet är att efter påkörningen så går bakdörrarna trögt så den verkar ju blivit ramsne. Men om den är ramsne kan väl fjäderfästen och allt sådant skit flyttat på sig också och då lär det ju inte bli roligt. :huvet

uzibabe skrev:
Hej
Har sett en billig ford Scorpio kombi (men är inte alla fordar billiga förresten hihi) Nåja saken är den att den är påkörd bakifrån men dragkroken och stötfångaren tog smällen. Problemet är att efter påkörningen så går bakdörrarna trögt så den verkar ju blivit ramsne. Men om den är ramsne kan väl fjäderfästen och allt sådant skit flyttat på sig också och då lär det ju inte bli roligt. :huvet

Var det inte just Ford Skorpan som hade svindyr dragkrok?
Det var just för att bilen var så jäkla mjuk att dom var tvungen att ha stag och grejor ända fram till framvagnen för att hålla ihop skiten.

Jag skulle absolut inte köpa den!!!

Risken finns att den bilen blir svindyr i längden för att den käkar däck, och att bilprovningen anmärker på att dörrarna kärvar så att du måste åtgärda det.

En Scorpio ska vara så billig i riktigt skick att du inte ska behöva köpa en krockad. Enda anledningen att köpa den vor om det var en 93 eller senare för en tusing och den är bra i lacken. ......och att du självklart mäter upp den så at den är rak mellan hjulen. Är den skev får du ju skrota den så den är verkligen inte värd pengar.

Inte ens Ford själva lagar krockade gamla Fordar.

uzibabe skrev:
Problemet är att efter påkörningen så går bakdörrarna trögt så den verkar ju blivit ramsne.

Förmodligen så är den krokig.. Är den tillräckligt billig (i fordspråk: typ gratis) och du kan köpa billiga bakdäck så spelar väl inte det nån roll!

Utubudet på begagnade biler är så stort att när man ens ställer sig själv frågan är det ett tecken på att man skall leta efter något bättre.

Mitt tips: Leta vidare.

GuW skrev:
Var det inte just Ford Skorpan som hade svindyr dragkrok?
Det var just för att bilen var så jäkla mjuk att dom var tvungen att ha stag och grejor ända fram till framvagnen för att hålla ihop skiten.

Jag skulle absolut inte köpa den!!!

Risken finns att den bilen blir svindyr i längden för att den käkar däck, och att bilprovningen anmärker på att dörrarna kärvar så att du måste åtgärda det.

Nej insåg det ganska snabbt efter att jag skrivit inlägget också att jag skiter i den, det dyker upp flera kombin :banana

Fyra
Ordentliga
Reparationer
Dagligen

Köp ngt annat för samma peng ist, en volvo 240 eller liknande funkar ju bra från A-B och delar osv är nära nog gratis på fultema.
En ford har jag haft och av ngn anledning så väljer jag bort den bilen direkt.
Blev faktiskt påmind nu när jag läste tråden om att dom faktiskt finns :D
Dom har väl iofs byggt en del balla bilar genom åren som tex Caprin och Mustangen.
Nu har väl dom bilarna det enda gemensamma att dom heter en svordom :hihi
//Tobbe

Allt beror ju på pris och hur mycker jobb det fins att göra på bilen.
Normalt sett lönar det sig givetvis inte att behöva rikta en sån gammal bil.

Är den sned så skulle jag avstå, bilen är gammal och ska väl egentligen gå i krossen efter en smäll.

Men som sagt är man händig själv så kan man ju kedja den i en stolpe och dra ut den lite genom att köra bilen och sträcka den(vanligt fulmeckknep).

Men en 92a kostar ju nästan inget annars så jag antar att det handlar om några tusen i detta fall bara.

Ingen Ford på min gård...

Har haft det tvivelaktiga nöjet att (in min ungdom) äga TRE (3) XR3i...
Killarna på verkstaden blev jag polare med...om man säger så, vilka jävla skrothögar!

Ja herregud, vilka minnen.... :hihi

Jag skulle kunna sälja dig en gammel scorpio kombi med drag! Den finns i göteborg... bara att komma å hämta! :tummenupp

Ford har inte riktig plåt i sina bilar....

har varit ägare av ett par stycken och lånade ut en till min pappa som behövde den i sitt jobb..
det var en granada -83 och han lassade in verktyg och prylar (ca300kg) och det gick inte att öppna bakdörrarna sen :näsblod

jag rev isär bilen och konstaterade att den var som ny i karossen inte en rostig del :confused:

så INGEN MER FORD FÖR MIN DEL!!...

/Roger.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg