Törs jag använda denna laddare?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har en bärbar HP som heter pavilion (dv9000-serien) och jobbardatorn jag har är en HP notebook. Nu är det så att jag itne har en billaddare till min egna dator men däremot till jobbdatorn och jag behöver använda min privata dator i bil under morgondagen och har således ingen laddare.
Jag slet med mig billaddaren till notebooken hem och den passade ju givetvis, men däremot blev jag lite skeptisk när det stod på laddaren "for use with compaq and HP notebooks products only".
Hur fan ska jag tolka det? Troligtvis så funkar det väl men törs man prova och riskera att bränna batteriet på den privata? Eller vad kan hända? Troligtvis suger min privata betydligt mer än notebooken så den lär ju inte ge mer kräm?

Edit/ kan det vara så att ALLA hp's bärbara går under namnet notebook?

Strunta i "for use with compaq and HP notebooks products only".
Läs specifikationena på laddarna: Ger de samma spänning ut? Är billaddarens effekt minst lika stor som 230V-laddaren? Har kontakerna samma polaritet?
Om allt stämmer så fungerar det.

Jag såg nu att laddaren är på 90w, samma som min vanliga laddare till datorn. Polariteten är samma och notebook heter tydligen alla HP-datorerna. Så min datakunniga syster lovade att det skulle fungera utan problem så jag får texta imorgon bitti.
Återkommer om jag behöver köpa en bärbar dator inom kort :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...