Tömma olja på CRF?

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Yo!

I dag bytte jag bort min skönhet (929:an) mot en fin HM450, så nu måste man ju prova att köra lite motard på bana också :banana

Problemet är bara att killen som kom med CRF:en glömde att ta med intruktionsboken och han bodde i Dalarna så han skulle skicka den.

Så när jag skulle byta olja på den och ge mig ut och prova den lite så hittade jag inte oljepluggen :3freak

Var f-n har Honda gömt den?

Och hur mycket olja ska man tappa i den? 1 liter?

Tack på förhand/ Christian

Tjena!

Har en likadan 03:a. Pluggen sitter inte långt ifrån fönstret på vänster sida. Det räcker att kolla när oljan kommer upp till H-markeringen i fönstret (ca 0,7L). Håll in "dödarknappen och kicka ca 10 gånger när det runnit klart så kommer den sista oljan.

Glöm inte att byta i växellådan också, sitter på andra sidan (0,67L) finns inget fönster där.

Hoppas killen inte blåste dig avseende boken, den är ovärderlig och ganska dyr har jag hört :rolleyes:

Kör så det ryker som Lulle brukar säga :lol

Last edited:
Du har 2 pluggar som sitter på vänster sida, inte allt för långt ifrån varandra.

På högersidan skruvar du ur nivåskruven (12ans huvud med stjärnmejselspår) så häller du i tills det börjar komma ur där.

*/ ?>
Back