Tömma förgasare på Monster?

oreng

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2009
Hoj
XT 660R -05
Jag glömde köra slut på soppan innan vinteravställning och nu vägrar hojjen starta. Jag har nytt batteri, nya stift, bytt olja, filter, testat startgas men den bråkar ändå.

Jag tror det är förgasaren som strular. Har letat en hel del för att hitta info eller teknisk spec för denna men hittar inte. Någon som gjort detta?
Går det göra på plats eller måste jag montera loss hela alltet?

Alla tips är välkomna...

Jag hade tidigare en monster 600 (med förgasare) som var seg att starta efter att den stått stilla mer än två veckor, för att inte tala om efter vintern. Jag löste det genom att lossa tanklocket för att försäkra mig om att det inte var undertryck, sedan skakade jag hojen så soppan böandade sig. Och till sist använde jag full choke och startgas. Det funkade varje gång, men det kunde ta tid. Lång tid. Mitt tips är att försöka längre, med mycket startgas.

Du borde hitta plugg i botten av förgasarna som du skruvar ut för att tömma dem. Det borde vara relativt lätt att hitta iom att du inte har en massa kåpor och skräp i vägen.

Du kan tömma ut den gamla soppan eller hälla i lite k-sprit, jag har haft fyra duccar med förgasare och har nog aldrig kommit ihåg att tömma dem över vintern :D

Okadok, ska köpa 2 burkar startgas imorrn + ksprit, se vad som händer. Nya tag och nya gaspådrag :huvet

Sitter det inte en soppa pump på den som måste ha vacuum för att pumpa fram soppan. Mao får man nöta länge innan soppan kommer fram.
Ett sätt är att försöka fylla på soppa direkt i soppaledningen, så hoppar den nog igång direkt.

Mats

Nu hänger jag inte med...Hur har du fått in monstrena i tanken? :tungan

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard