Töjer sig skinnställ på längden?

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Ok, efter förra årets säsong så insåg man ju att man ätit och druckit lite väl mkt gott och eftersom nytt ställ skulle införskaffas så tänkta man ju att om jag köper ett lite mindre ställ så finns det något att motivera sig med och ett 50 köptes in.

Nu kommer jag i stället och kan rör mig i det men det spänner något så inihelvete över axlarna, alltså det trycker ner så att vadderingen trycks ihop helt och skyddet trycker emot axeln, när jag sitter i "race" ställning är det ok men jag vill ju kunna stå upp också.

Så frågan är töjer sig stället på den ledden också eller har jag helt enkelt gjort bort mig? Ska nämnas att ca 5 kilo till ska bort tills säsongen börjar. :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Skinn töjer sig åt alla håll.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nej inte så mycket på längden. När jag var ung hade jag gott om plats runt magen i ett 50 ställ. Men det gick aldrig att stå upp avslappnat pga längden. Hade det i 3 säsonger utan töjning, Sen blev jag tjock och nu har jag ont om plats runt magen i ett 52 ställ men tillräckligt på längden. Är ca 181.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Ett skinnställ töjer sig inte speciellt mycket på längden, rent teoretiskt kan det givetvis det men oftast kan man få intrycket att det tvärtom krymper ihop något på längden. Men som sagt, går du ner i vikt plus att det formar sig med tiden så kan det funka hyfsat men du kommer nog alltid tycka det är lite tajt.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Nä du får helt enkelt se ut som en gorilla när du står upp..
Vad ska du stå för förresten??
Man ska ju tjöööra jue.. ;)

Troligen blir det lite bättre även på längden när du använt det ett tag men det töjer sig inte jättemycket på just den ledden tyvärr...
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Annars får du väl ta dig till gymet och köra en jävla massa tunga knäböj, efter några år så har din kropp trycks ihop och du är typ 2 centimeter kortare. Då kommer stället passa perfekt i längd, problemet är att du aldrig kommer få på dig stället över dina groteska lår:D
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Kommer inte att bli längre.
Idag har ställen så mycket stretch, och stretch töjer inte sig.
Jag gjorde samma misstag för två år sedan, och får nu inse att jag måste köpa nytt.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vad ska du stå för? Fosterställning på hojen, och sen när man kliver av får man krumma lite på ryggen till man knäpper upp dragkedjan, då kan ju axlarna glida bak lite och vips så får man plats att stå rakt också.

Jag har kört 3 säsonger tror jag i mitt ställ, och kan fortfarande inte stå rakt med det knäppt.

:tummenupp
 

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Men va fan! Jag ska ju posera på Svea i sommar ju! :hihi

Jag får väl sätta mitt hopp till dom där 5 kilon som ska bort!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Du ska inte kunna stå rak. Kan du det är stället för stort. Det är dragkedjan som gör't för övrigt, och den kommer inte att töja sig.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Skinn töjer sig åt alla håll då det inte har någon fiberriktning. Dvs; inte som ett par jeans. Dock som Mattias skriver så är det dragkedjan som håller ihop stället, på längden.

Det är ju läckert att inte kunna stå rakt, fråga Mr.K hur det är att Ståkissa med ett sånt ställ.. :rofl :tungan

Ostbåge i dubbel bemärkelse.. :glömdet
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top